Acţiunile Google şi Facebook sunt ieftine pe final de an. Unde recomandă analiştii să vă ţineţi banii în piaţa hi-tech în 2019
Chiar şi cele mai iubite companii îşi pot pierde strălucirea. Giganţii hi-tech listaţi la bursă, începând cu giganţii din social media şi până la producătorii de tehnologie au trecut printr-o perioadă dificilă în ultimele luni, potrivit Fortune.
Perioada dificilă a fost influenţată de pedepsele pe care giganţii le-au primit în scandaluri legate de privacy şi de pierderi de date, încetinirea ritmului în care atrag clienţi, cererea sub aşteptări pentru unele produse şi, în unele cazuri, costuri mai ridicate de import din cauza războiului comercial americano-chinez.
Însă nicio controversă şi niciun conflict comercial nu poate opri societatea globală în drumul spre digitalizarea vieţii de zi cu zi.
„Dacă nu mă convinge nimeni că toţi ne vom întoarce la televizoare şi radiouri, eu cred că advertisingul digital mai are încă mult loc în care să crească”, spune Melda Mergen, deputy global head of investments în cadrul Columbia Threadneedle Investments.
Aceasta este o perspectivă pozitivă pentru Facebook şi Alphabet, ambele având o evoluţie mai puţin pozitivă toamna aceasta, oferind investitorilor o şansă de a cumpăra „la reducere”.
Facebook spre exemplu, se tranzacţionează la cea mai scăzută evaluare din ultimii ani, la jumătate din preţul pe care îl aveau acţiunile în urmă cu un an. „Aceasta ar putea fi una dintre ultimele oportunităţi de a cumpăra”, spune Dan Chung, CEO şi CIO în cadrul Fred Alger Investments, care a investit în ambele companii.
În ultimii 20 de ani, Alphabet a devenit mai mult decât compania care deţine motorul de căutare Google, ajungând la opt produse, fiecare cu cel puţin 1 miliard de utilizatori – platforma de stocare în cloud Google Drive s-a alăturat clubului anul acesta.
Acest portofoliu de produse este alimentat din ce în ce mai mult de inteligenţă artificială.
„Căutarea este comoară minunat de scalabilă în ceea ce priveşte datele”, spune Chris Lin, manager de portofoliu al fondului de 19,6 miliarde dolari Fidelity OTC, în cadrul căruia Alphabet ocupă un loc important. „Dacă inteligenţa artificială şi tehnologia de machine learning sunt următorul trend al computingului, ei (n.red: Google) sunt în prima linie”.
Pe de altă parte, o altă formă de conţinut este încă atractivă atât pentru clienţi cât şi pentru investitori: jocurile video.
„Jocurile video încă reprezintă o formă de entertainment foarte, foarte ieftină, poate chiar prea ieftină”, spune Lin. El deţine acţiuni în cadrul Activision Blizzard, care vinde jocuri precum Call of Duty la 60 de dolari sau chiar mai ieftin.
La acel preţ, clienţii care se joacă 12 ore pe săptămână – aceasta fiind media de timp în Statele Unite pentru 2018, potrivit NDP Group – au cheltuit circa 10 cenţi pe oră pentru această activitate.
Astfel, preţul redus al jocului încurajează jucătorii să cheltuie bani pe achiziţii în joc, precum costume, arme şi alte echipamente. Cumpărăturile în joc reprezintă circa 4 miliarde de dolari din vânzările totale de 7,4 miliarde dolari pe care Activision le aşteaptă până la finalul anului. „Credem că un consumator vestic este cu siguranţă dispus să investească în aceste lucruri”, adaugă Chung.
Cele cinci acţiuni pe care le recomandă analiştii şi managerii de portofolii cu care a discutat publicaţia americană sunt Alphabet, Facebook, Activision Blizzard, Take-Two Interactive Software şi Texas Instruments.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro