Afaceri de la Zero. Povestea Peppermint Kids sau cum au reuşit două surori să transforme un spaţiu gri din Bucureşti într-unul din cele mai frumoase magazine pentru copii?
În aprilie anul acesta, pe bulevardul Mărăşeşti la numărul 47, o zonă aglomerată a Bucureştiului, s-a deschis Peppermint Kids, un magazin cu totul aparte, dedicat mai ales copiilor.
În aprilie anul acesta, pe bulevardul Mărăşeşti la numărul 47, o zonă aglomerată a Bucureştiului, s-a deschis Peppermint Kids, un magazin cu totul aparte, dedicat mai ales copiilor. În spatele proiectului care a adus pofta de joacă într-un spaţiu gri şi uitat de lume sunt două surori, Mădălina Antipa şi Crenguţa Crângaşu. De unde a pornit totul?
„A fost o dorinţă care mocnea în noi, văzusem astfel de concepte în afara României şi ne-am gândit cum ar fi dacă am avea şi aici ceva asemănător. Dar nu găsisem locul potrivit. Asta până când am descoperit acest colţ, de pe Mărăşeşti 47, un bulevard trist, aglomerat, dar care avea o energie aparte, este o clădire din perioada interbelică şi cumva părea că totul se potriveşte pentru tot ce gândeam noi”, spune Mădălina Antipa, invitată alături de sora ei Crenguţa Crângaşu în cel mai nou episod emisiunii Afaceri de la Zero.
Mădălina vine după o experienţă de 12 ani în corporaţie, dar nu este la prima experienţă antreprenorială. La fel, sora ei, cu un background în marketing, a mai testat antreprenoriatul, cu accent pe contabilitate. Peppermint Kids este însă primul lor proiect comun, realizat în întregime din pasiune. „Este partea mea de fericire din viaţă pentru că îmi permite interacţiunea cu copiii”, spune Crenguţa. Azi, Peppermint Kids este un magazin cu o colecţie atent curatoriată de obiecte destinate copiilor şi nu numai, care are şi o parte de librărie.
Începutul a fost mai greu şi a depins de găsirea spaţiului perfect. „La finalul anului 2023 am început, undeva în septembrie. Nu era un spaţiu plăcut. A fost foarte multă muncă, amenajarea spaţiului a durat ca cinci-şase luni, deşi nu era un spaţiu mare. Ne-am dorit însă să îl ridicăm la nivelul pe care ni-l imaginam. A fost mult de muncă, dar nu imposibil. Nu e greu să amenajezi un spaţiu care deja promite”, spune Creguţa.
Astfel, pe 13 aprilie, într-o sâmbătă, Peppermint Kids şi-a primit primii oaspeţi. Abordarea de business a fost puţin diferită, Peppermint nu a pornit online, ci cu un magazin fizic, care să genereze interacţiuni directe şi alegeri atente.
„Avem un mix de produse, avem foarte multe jucării din Danemarca, Olanda, Franţa, iar pe partea de cărţi avem numai edituri din România”, spune Mădălina. Magazinul nu este un muzeu, copiii sunt invitaţi să atingă jucăriile, să le miroasă şi abia apoi să ia decizia de cumpărare, alături de părinţii lor, desigur.
„Nu vrem să încurajăm excesul de jucării, nu ne dorim depozite de jucării pentru că nu le mai înţelegem valoarea”, spun antreprenoarele. A deschide un magazin de jucării în contextul în care natalitatea este în scădere pare un pariu împotriva “casei”, dar Peppermint se adresează unei nişe de părinţi.
„Ne adresăm părinţilor care aleg slow parentingul. Jucării există de toate felurile, dar de regulă la Peppermint ajung acei părinţi care vor un anumit tip de jucării. Nu ajung întâmplător la noi, decât foarte rar.”
Feedbackul a fost foarte bun, aşa că următorul pas este finalizarea platformei online.
„Le-am promis mămicilor că până de Crăciun vom avea site-ul funcţional”, spune Mădălina. Iar mai departe planurile sunt creionate în direcţia formării unei comunităţi, fie prin deschiderea altor magazine pe bulevarde gri, care să schimbe deodată atmosfera unei zone, dar şi prin evenimente dedicate alegerilor conştiente în ceea ce priveşte achiziţia jucăriilor.
„Avem în plan un eveniment pentru jucării preloved. Vrem să închidem o stradă şi să facem acest târg. Ne dorim să educăm în direcţia acesta prin care copiii să înţeleagă că nu e cazul să aibă depozite de jucării şi să fie mai conştienţi când îşi aleg jucările. Ne mai gândim la nişte întâlniri cu copiii, prin care să ne bucurăm de cărţile pe care le avem în partea de librărie, citind împreună”, au mai spus cele două surori care au pus bazele Peppermint Kids.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro