Brokerii de vacanţe pe mare au transformat hobby-ul pentru navigaţie într-o afacere profitabilă

Autor: Ioana Matei Postat la 28 iulie 2015 678 afişări

Vacanţele pe iaht sunt cea mai nouă tendinţă de pe piaţa din România - turiştii au parte de un program flexibil, posibilitatea de a vedea câte o nouă destinaţie în fiecare zi, acces la golfuri ascunse, cât şi la comunitatea selectă a navigatorilor. Odată cu dorinţa lor de a-şi petrece concediile departe de hoteluri, creşte şi numărul antreprenorilor români de pe nişa organizatorilor de evenimente pe iaht, ce şi-au transformat hobby-ul pentru navigaţie într-o afacere profitabilă.

„De 1 mai, în insula Milos, în golful Kleftiko, am văzut un răsărit de lună plină fabulos. Un cerc imens şi portocaliu care ieşea treptat din apă. Am stat timp de o oră tot echipajul fără să scoatem niciun sunet, înmărmuriţi“, descrie Ionuţ Giuşcă, skipper şi fondatorul agenţiei de organizat vacanţe pe iahturi Bleumarin Sailing, una dintre cele mai frumoase experienţe ale sale de navigator şi antreprenor.

Lansată în urmă cu patru ani, firma sa este este una dintre primele de pe nişa organizării de vacanţe pe iaht şi a ajuns, potrivit lui Giuşcă, la o cifră de afaceri anuală de peste 50.000 de euro, în creştere cu 30% de la an la an şi o marjă de profit situată între 25 şi 30%.  Pasiunea pentru navigaţie a lui Ionuţ Giuşcă a început în 2009, când lucra ca jurnalist şi s-a oferit să scrie un articol despre o expoziţie de ambarcaţiuni. A ajuns atunci şi la standul unei şcoli de sailing proaspăt înfiinţate în Bucureşti. S-a înscris fără să ezite şi spune că fost „cea mai clară, hotărâtă şi bună decizie“ pe care a luat-o în viaţă.

Odată cu obţinerea permisului şi primele ieşiri pe mare, „microbul“ sailingului s-a activat: a renunţat la jurnalism şi a plecat din ţară, continuându-şi cursurile de sailing în Portugalia, în cadrul Royal Yacht Academy. Transformarea pasiunii în business a venit natural: după câteva voiaje în care a navigat inclusiv prin furtună, a considerat că acumulase experienţa necesară pentru a se gândi la sailing şi în varianta profesională. În 2011 şi-a pus ideile pe hârtie, iar rezultatul a fost Bleumarin Sailing, un club prin care şi-a propus să atragă cât mai mulţi români pe mare. „Orice om cred că visează să ajungă să facă ce-i place în viaţă şi să câştige şi bani din asta, iar eu nu fac excepţie.“

A pornit cu o investiţie iniţială de câteva mii de euro, iar de la an la an Bleumarin Sailing a crescut cu un procent semnificativ, potrivit lui Giuşcă, numărul de clienţi ajungând anul trecut la 200. În funcţie de sezon şi evenimentele organizate, numărul celor care colaborază cu Bleumarin Sailing depăşeşte 15 de persoane - skipperi, organizatori de evenimente, sponsorship manageri. Bleumarin Sailing deschide sezonul de 1 mai, iar apoi, pe toată perioada verii, oferă voiaje personalizate de o săptămână în destinaţii din Mediterană, precum insulele Sporade, Ionice sau Croaţia.  „În general organizăm aceste voiaje în zone unde distanţele între destinaţii sunt mai mici, de câteva ore, avem timp astfel să îmbinăm plăcerea navigaţiei cu alte activităţi: vizitat insule, pescuit, snorkeling, plajă în golfuri exotice şi nu în ultimul rând festine gastronomice cu peşte şi fructe de mare.“

Pasiunea lui Adrian Poparad pentru iahting a început în urmă cu patru ani, în mod paradoxal, într-o vacanţă la schi. Un prieten i-a povestit despre cursurile de sailing la care se înscrisese şi, din curiozitate, a hotărât să se înscrie şi el. După o lună, făcea deja şcoala, iar după alte două avea primele ieşiri pe mare. Nu a trecut mult până să îşi cumpere propria ambarcaţiune şi să organizeze o echipă cu care să participe la regate.

A molipsit-o pe Alina Bota, verişoara sa, de această pasiune anul trecut, într-o ieşire la Marina Limanu, iar de acolo nu a trecut mult până la ideea transformării acestei pasiuni în afacerea Yachting Lifestyle. „Dacă nouă ne place şi ne relaxează atât de mult marea şi ne dă senzaţia de libertate, cu siguranţă sunt şi alţi oameni cărora o să le placă această idee; am decis atunci să facem acest business“, explică cei doi. I-a ajutat şi experienţa din mediul corporatate dobândită anterior: Poparad a lucrat în retail, la Kaufland, iar Bota a lucrat aproape 15 ani în domeniul asigurărilor, din care ultimii şase în cadul asigurătorului Aegon.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/brokerii-de-vacante-pe-mare-au-transformat-hobby-ul-pentru-navigatie-intr-o-afacere-profitabila-14645458
14645458
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.