Seful Romtelecom: N-am intrat pana acum in razboiul preturilor si nici n-avem de gand
Piata telecom din Romania este extrem de concurentiala, iar un razboi al preturilor este o strategie fundamental gresita, este de parere Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
"E aproape imposibil sa sustii un razboi al preturilor pe termen lung. Ca operator, risti sa-ti pierzi rapid profitabilitatea, primele afectate in aceasta situatie fiind investitiile atat de necesare industriei telecom", considera Yorgos Ioannidis, justificand astfel strategia companiei de a nu intra intr-un astfel de razboi.
Operatorul telecom va continua investitiile pe piata locala si in acest an, in ciuda peisajului economic din 2009, cand veniturile companiei s-au redus cu 7% pana la 808 milioane de euro, in linie cu deficitul bugetar, in conditiile in care piata telecom a avut mai mult de pierdut, minusul fiind in ansamblu de 20%. De altfel, perioada economica dificila pe care o traverseaza Grecia nu va avea impact in afacerile OTE si, implicit, nici in activitatea Romtelecom, companie detinuta in proportie de 54% de grupul elen, Ioannidis estimand o stabilizare a Piatei telecom din Romania anul acesta.
"Avem lichiditati si continuam sa facem investitii la fel ca in anii precedenti. Cat in ceea ce priveste veniturile, ne asteptam la o evolutie mai buna decat anul trecut", a spus Ioannidis. "O estimare corecta este insa imposibila, in conditiile in care sunt multi parametri de luat in calcul, iar situatia poate lua orcand o intorsatura spre mai rau. Un dezechilibru in orice industrie poate crea o adevarata reactie in lant", apreciaza acesta.
Romtelecom a inaugurat saptamana aceasta magazinul online, extinzand astfel platforma de comenzi prin internet la una de comert online in toata regula, asteptarile pentru acest an vizand ca aproximativ 5% din vanzari sa fie realizate prin intermediul magazinului. Operatorul a lansat astazi si un nou concept de magazine, pe stilul Deutsche Telekom, primele doua magazine fiind deja deschise in Bucuresti si Constanta, urmate anul acesta de un al doilea magazin in Capitala si unul la Braila. Deocamdata, magazinele cu o suprafata cuprinsa intre 50 si 100 de metri patrati, care necesita o investitie de cateva sute de mii de euro, vor fi deschise in locatii noi, dar compania evalueaza posibilitatea implementarii conceptului si in celelalte 75 de magazine detinute, strategie care ar putea implica relocarea si redimensionarea anumitor unitati, potrivit lui Yorgos Ioannidis.
Un alt element din strategia companiei pentru acest an il reprezinta si achizitiile, Romtelecom avand in plan sa continue sa integreze in NextGen furnizori mai mici, in incercarea de a forma "o retea de cartier nationala". Pe partea de servicii de internet broadband, operatorul a inregistrat anul trecut o crestere de 24% a veniturilor, in portofoliu urmand sa fie adaugate saptamana viitoare trei tipuri noi de abonamente - Surf (viteze de 2 Mbps, pentru 2,9 euro pe luna), Play (viteze intre 4 si 50 Mbps, pentru 4,4 euro pe luna) si Power (viteze intre 8 si 100 Mbps, pentru 5,9 euro pe luna)
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro