Cum a ajuns o firmă de transport din Alba Iulia la afaceri de 80 mil. lei cu 300 de autocare şi microbuze care transportă zilnic 30.000 de muncitori la fabricile din Braşov, Cluj-Napoca, Sebeş şi alte oraşe

Autor: Mirabela Tiron Postat la 07 noiembrie 2024 20 afişări

Compania Livio Dario, din Alba Iulia, al treilea cel mai dinamic transportator din piaţă după avansul cifrei de afaceri de anul trecut, transportă zilnic 30.000 de muncitori pentru fabricile şi multinaţionalele cu care lucrează în mai multe judeţe din ţară.

Cum a ajuns o firmă de transport din Alba Iulia la afaceri de 80 mil. lei cu 300 de autocare şi microbuze care transportă zilnic 30.000 de muncitori la fabricile din Braşov, Cluj-Napoca, Sebeş şi alte oraşe

♦ Compania Livio Dario din Alba Iulia este al treilea cel mai dinamic transportator din piaţă în 2023, arată datele din anuarul ZF Cele mai dinamice companii din România, care a apărut ieri pe piaţă.

Compania Livio Dario, din Alba Iulia, al treilea cel mai dinamic transportator din piaţă după avansul cifrei de afaceri de anul trecut, transportă zilnic 30.000 de muncitori pentru fabricile şi multinaţionalele cu care lucrează în mai multe judeţe din ţară.

„Am început să facem transport cu un microbuz şi apoi cu mai multe pentru fabrica de melci Pomarom din Alba Iulia şi Parom din Petreşti (Alba) şi ulterior pentru mai multe fabrici. Acum am ajuns la o flotă de 300 de autocare şi microbuze“, a spus pentru ZF Aurel Poptean, proprietarul Livio Dario, care a pus bazele companiei în 1998. Anul trecut, compania a finalizat cu o cifră de afaceri de 60 mil. lei, în creştere cu 54% faţă de anul anterior, ceea ce o plasează pe locul trei în topul celor mai dinamici transportatori, potrivit anuarului ZF Cele mai dinamice companii din România.

Transportatorul, cu 287 de angajaţi anul trecut efectuează curse regulate, curse speciale pe bază de contracte, dar şi curse ocazionale. Mai mult, Livio Dario deţine trasee judeţene, curse regulate, în tot judeţul Alba şi are contracte cu cele mai mari fabrici din judeţ, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

„Transportăm 30.000 de muncitori români, dar şi sri-lankezi sau nepalezi zilnic dus-întors către fabricile şi multinaţionalele cu care lucrăm. Lucrăm cu companii precum Bosch din Cluj, Autoliv, Schaeffler din Braşov şi STC/STA din Sebeş, cu mai multe multinaţionale“.

El spune că cele mai multe curse cu muncitori sunt pe o rază de 50 de kilometri. Compania are curse regulate pe Cluj, Braşov, Lugoj, Reşita şi Caransebeş.

Cea mai mare investiţie a fost realizată în urmă cu doi ani, când compania a cumpărat 100 de microbuze şi auto­care pentru a dezvolta parcul auto. Microbuzele şi autoca­rele marca Mercedes Benz au capacitate de transport cuprinsă între 16 şi 68 de locuri, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Compania are şi autogară în Alba Iulia.

Pentru acest an, antreprenorul estimează că Livio Dario va atinge pragul de 80 de milioane de lei cifră de afaceri, în creştere cu două cifre faţă de anul anterior.

Datele din topul celor mai dinamici transportatori arată creşteri cuprinse între 27% şi 64% şi companii care datorită investiţiilor au reuşit să se remarce în sectorul lor de activitate. În top au intrat atât transportatori rutieri de mărfuri (locul întâi şi doi) dar şi transportatori de pasageri pe curse interne şi internaţionale, curieri, operatori feroviari de mărfuri şi chiar operatori pe Dunăre, ceea ce arată că în toate sectoarele de transport a existat potenţial de dezvoltare

Transporturile reprezintă singurul sector din economie, în afară de IT, care are o balanţă pe excedent, un plus de 5,98 miliarde de euro anul trecut, această ramură fiind de altfel şi cel mai mare contributor la balanţa pozitivă a serviciilor, arată datele de la BNR. Practic, anul trecut, ramura de transporturi a contribuit cu aproape jumătate la excedentul balanţei serviciilor, arată calculele ZF pe baza datelor publice.

În topul celor mai dinamici transportatori s-a clasat pe primul loc compania TN Logistika SK din Piteşti (judeţul Argeş), parte a grupului Torello, ce are ca activitate transportul rutier de mărfuri în toată Europa, dar are operaţiuni şi în logistică şi distribuţie. Anul trecut, compania a ajuns la afaceri de 82 milioane de lei, în creştere cu 64% faţă de anul anterior şi la 367 de angajaţi. Însă profitul a scăzut la 349.000 de lei, arată datele publice.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.