Alka, producătorul Toortitzi, şi-a bugetat exporturi mai mari cu 30% anul acesta, la peste 200 milioane de lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 27 iunie 2024 60 afişări

Alka Trading, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de snackuri dulci şi sărate, mizează în acest an atât pe majorarea businessului şi continuă pariul pe export.

 Alka, producătorul Toortitzi, şi-a bugetat exporturi mai mari cu 30% anul acesta, la peste 200 milioane de lei

Alka exportă în peste 50 de pieţe, livrările peste hotare reprezentând mai bine de un sfert din business.

Alka Trading, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de snackuri dulci şi sărate, mizează în acest an atât pe majorarea businessului şi continuă pariul pe export. Astfel, producătorul care deţine două unităţi de producţie mizează pe o cifră de afaceri de 538 de milioane de lei, în creştere cu peste 11% faţă de anul precedent, arată datele transmise de companie pentru anuarul ZF Cei mai mari jucători din economie, ediţia 2024, apărut recent pe piaţă.

De asemenea, compania a bugetat pentru anul acesta majorarea exporturilor cu aproape 30%, până la 205 milioane de lei. Conform ultimelor date, produsele ALKA ajung în peste 50 de ţări de pe cinci continente, din Canada până în Noua Zeelandă, însă Europa este zona strategică.

Cea mai recentă investiţie a Alka este o nouă fabrică, la Ploieşti, pe care a inaugurat-o în 2019 şi în care a investit peste 25 de milioane de euro. La Ploieşti producţia este concentrată pe brandurile de snackuri sărate coapte şi anume brandurile Toortitzii, Soocitzii şi Meteoritzii. Fabrica are o suprafaţă de 6.600 de metri pătraţi construiţi şi un depozit cu o capacitate de produse finite de 4.000 de paleţi.

Pe de altă parte, în Bucureşti, unde Alka are o fabrică inaugurată în urmă cu circa 30 de ani, produce inclusiv snackuri dulci sub brandurile Prăjitura Casei, Alfers şi Alka Biscuiţi, dar şi cafea. Grupul Alka a fost înfiinţat în 1994 ca investiţie de tip greenfield. Alka era atunci prima companie din România producătoare şi distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată şi în pliculeţe. De atunci, Alka a investit zeci de milioane de euro în tehnologie şi în dezvoltarea producţiei locale, conform informaţiilor furnizate de companie. Grupul este fondat de familia Krenzia în urmă cu 30 de ani, iar astăzi are circa 1.000 de angajaţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.