Angajatorii au scos în piaţă peste 62.000 de locuri de muncă part-time de la începutul anului, în creştere cu 10% an/an. Bogdan Badea, CEO eJobs: Joburile part-time rămân un apanaj al candidaţilor foarte tineri, dar au devenit şi o resursă extra la care apelează candidaţii cu experienţă

Autor: Cristina Bellu Postat la 19 octombrie 2023 28 afişări

Angajatorii au scos în piaţă peste 62.000 de locuri de muncă part-time de la începutul anului, în creştere cu 10% an/an. Bogdan Badea, CEO eJobs: Joburile part-time rămân un apanaj al candidaţilor foarte tineri, dar au devenit şi o resursă extra la care apelează candidaţii cu experienţă

Peste 62.000 de locuri de muncă part-time au fost scoase în piaţă de către angajatori de la începutul anului, în creştere cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, deşi joburile cu jumătate de normă continuă să fie impozitate la nivelul salariului minim pe economie.

Tot în evoluţie este şi tendinţa în ceea ce priveşte aplicările, acest tip de joburi atrăgând, în perioada ianuarie – octombrie 2023 cu 10% mai multe aplicări decât anul trecut, arată o analiză eJobs, principala platformă de recrutare din România.

„2023 marchează o revenire a subiectului „part-time” în orizonturile de interes ale angajatorilor şi candidaţilor, cu toate că principala direcţie spre care vor să meargă în special candidaţii este cea a joburilor full time, care nu doar că vin şi cu salarii mai mari, dar sunt şi asociate cu ideea de stabilitate pe termen mai lung” spune Bogdan Badea, CEO eJobs.

Domeniile care au avut cele mai multe poziţii part-time deschise au fost retail, entertainment, servicii, advertising / marketing / PR, turism, industria alimentară, asigurări şi call-center / BPO.

Potrivit analizei, aproape 15% din numărul total de joburi part-time postate de la începutul anului şi până acum sunt remote, comparativ cu un procent de 7,4% la nivel general, respectiv la nivelul tuturor tipurilor de joburi nou postate în 2023.

„Este interesant faptul că vedem, în cazul joburilor cu jumătate de normă, o disponibilitate mai crescută a angajatorilor pentru munca remote. Foarte probabil acest lucru se întâmplă pentru că sunt conştienţi că mulţi îşi iau încă un job deoarece au nevoie de o suplimentare a veniturilor. Şi singurul mod viabil în care pot face asta este să se angajeze part-time şi să lucreze se acasă”, explică Bogdan Badea.

Cele 1,3 milioane de aplicări înregistrate pentru aceste poziţii arată că şi interesul candidaţilor a crescut cu 10% faţă de 2022. O treime dintre aplicări vizează acele oportunităţi care permit munca de acasă.

„Joburile part-time rămân un apanaj al candidaţilor foarte tineri, care vor să acumuleze experienţă în timpul studiilor, dar au devenit şi o resursă extra la care apelează candidaţii cu experienţă care vor să câştige mai mulţi bani. Cu atât mai mult cu cât cel mai recent sondaj pe care l-am realizat ne-a arătat că una dintre principalele probleme ale românilor este faptul că nu câştigă suficient pentru cheltuielile pe care le au”, mai spune Bogdan Badea.

În ceea ce priveşte joburile sezoniere, numărul acestora a scăzut faţă de anul trecut, însă nu semnificativ, ci într-un procent de aproximativ 5%. Şi aplicările au scăzut pe acest palier, datele reflectând inclusiv situaţia din perioada estivală, atunci când, în mod natural, numărul de oferte sezoniere sau pe bază de proiect creşte comparativ cu celelalte luni din an.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.