ANPC vrea informarea corectă a consumatorilor la achiziţia de obiecte din metale şi pietre preţioase
Vânzătorii de obiecte din metale şi pietre preţioase trebuie să precizeze pe etichetă greutatea greutatea metalului preţios şi greutatea pietrei/pietrelor montate, potrivit unui proiect de ordin cu caracter normativ pus în transparenţă de ANPC.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a iniţiat şi pus în transparenţă decizională un proiect de ordin cu caracter normativ menit să stabilească un mod mai strict de informare a consumatorilor care doresc să achiziţioneze obiecte din metale şi pietre preţioase.
„În urma desfăşurării unor acţiuni de verificare a modului în care este respectată legislaţia în vigoare la comercializarea obiectelor din metale şi pietre preţioase, Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, a propus emiterea unei reglementări suplimentare a modului de informare a consumatorilor, la momentului achiziţiei unor astfel de obicte, urmând a fi precizat, pe etichetă, greutatea metalului preţios şi greutatea pietrei sau a pietrelor montate, pentru fiecare obiect aflat la comercializare pe piaţa naţională. Aceste informaţii au rolul de a ajuta consumatorii să facă alegeri în cunoştinţă de cauză”, potrivit unui comunicat de presă.
Potrivit ANPC, în momentul de faţă, modalitatea de informare a consumatorilor care cumpără astfel de obiecte este realizată incomplet, în sensul în care, la momentul achiziţionării unui obiect din metal preţios care este confecţionat având montate pietre preţioase sau nu, consumatorii nu sunt informaţi cu privire la cantitatea exactă de metal preţios pe care o achiziţionează, greutatea acestuia nefiind şi greutatea finală a obiectului cumpărat. De asemenea, s-a constatat faptul că, în cazul vânzării ”la gram”, preţul final rezultat include greutatea pietrei/pietrelor montate, care astfel sunt vândute ”la preţ de aur”, iar costul final al obiectului nu reflectă costul cantităţii de metal preţios achiziţionată.
„Având în vedere atribuţiile ANPC, de supraveghere şi control a pieţei, precum şi de informare corectă a consumatorilor, considerăm că este imperios necesar adoptarea acestui act normativ pentru informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor, tocmai în scopul protejării drepturilor acestora, la momentul achiziţiei unui obiect confecţionat din metal preţios, având montate pietre, preţioase sau nu”, se arată în finalul omunicatului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană