Antreprenorul Mihai Simiuc relansează brandul FruFru pe care îl listează iniţial în propria reţea de magazine, Ototo

Autor: Cristina Roşca Postat la 30 septembrie 2024 63 afişări

Antreprenorul Mihai Simiuc relansează brandul de mâncare sănătoasă FruFru, pe care l-a răscumpărat în acest an de la gigantul anglo-olandez Unilever, şi îl listează iniţial în propria reţea de magazine, Ototo.

Antreprenorul Mihai Simiuc relansează brandul FruFru pe care îl listează iniţial în propria reţea de magazine, Ototo

El a răscumpărat marca de la gigantul anglo-olandez Unilever chiar în 2024, la cinci ani după ce a cedat controlul Începând cu 2021, Simiuc a dezvoltat reţeaua Ototo ce are trei magazine fizice la Bucureşti şi unul la Viena, cu afaceri de 15 mil. lei în 2023.

Antreprenorul Mihai Simiuc relansează brandul de mâncare sănătoasă FruFru, pe care l-a răscumpărat în acest an de la gigantul anglo-olandez Unilever, şi îl listează iniţial în propria reţea de magazine, Ototo.

„FruFru s-a întors şi nu există un loc mai bun pentru a continua această poveste decât Ototo. Povestea FruFru a început în 2006, din dorinţa de a-i ajuta pe oameni să ducă o viaţă sănătoasă. Am continuat apoi cu Cooperativa FruFru, care a adunat sub acelaşi acoperiş branduri cu valori similare. Ştiind ce luptă presupune un asemenea business şi având deja învăţate lecţiile, am lansat Ototo în 2021, ca o platformă menită să susţină brandurile inde­pendente (...). Acum ne-am întors cu FruFru, ca un brand independent (...)“, a scris Simiuc pe pagina de Instagram a Ototo. El nu a putut fi contactat de ZF pentru comentarii adiţionale.

La începutul acestui an, ZF scria că antreprenorul Mihai Simiuc răscumpără brandurile Frufru şi Urban Monkey de la gigantul anglo-olandez Unilever, după cinci ani de la momentul în care a cedat controlul lor. Tranzacţia nu a inclus unitatea de producţie şi Cooperativele Frufru, acestea fiind închise. Din datele ZF, producţia FruFru va fi externalizată către o fabrică locală.

Povestea tranzacţiei

În ceea ce priveşte Frufru, Unilever a intrat în acţionariat în 2019, când a preluat 75% din titluri. Apoi, a cumpărat şi restul de 25%.

În 2019, compania Good People, care a operat businessul, a raportat afaceri de 39 mil. lei. Apoi, în primul an de pandemie, vânzările au scăzut la 24 mil. lei. Ulterior, au revenit  până la 35,5 mil. lei în 2022. Datele pe anul trecut nu sunt publice.

Totuşi, este interesant de remarcat că în toţi cei patru ani din „era Unilever“ pentru care există informaţii financiare, businessul

 a fost pe minus, adunând pierderi de aproape 70 mil. lei. Astfel, gigantul a luat decizia să renunţe la această afacere.

Unilever este un grup gigant ce are în portofoliu atât produse alimentare precum Knorr, Magnum sau Hellman’s, cât şi non-alimentare precum Dove sau Domestos. Gigantul anglo-olandez este prezent pe piaţa locală cu operaţiuni de import şi distribuţie (prin intermediul companiei Unilever South Central Europe) pe de-o parte, şi cu producţie pe de alta. Grupul are fabrici în Suceava – unde se realizează îngheţată - şi Ploieşti – condimente şi o alta de alimente. Avea şi la Bucureşti pe cea a FruFru, dar a închis-o.

Fabricile din Suceava şi Bucureşti sunt cele pe care grupul le-a preluat odată cu Betty Ice şi, respectiv, FruFru/Urban Monkey.

O nouă poveste

După ce a vândut FruFru/Urban Monkey, Mihai Simiuc a dezvoltat alte businessuri, printre care şi Ototo, un retailer care adună sub umbrela sa branduri independente. Primul magazin a fost deschis în zona Piaţa Amzei din Bucureşti, în 2021.

Unitatea găzduia iniţial 2.000 de sku-uri de la 250 de branduri independente, acesta fiind modelul încă de la început. E vorba de alimente oneste (ceaiuri, granola-bars, cookies, ciocolată, produse pentru copii, alimente de bază şi produse de băcănie), cosmetice naturale şi cruelty free (parte din ele locale), detergenţi prietenoşi cu natura, variante de produse de îngrijire şi curăţenie zero waste, plante, obiecte de ceramică şi papetărie.

Au urmat apoi alte două magazine în Capitală - Calea Victoriei şi Calea Dorobanţi, plus shop-ul online.

Recent, compania a făcut şi un prim pas în afara ţării, la Viena.

Firma Sonar Project SRL, care operează businessul, a avut afaceri de 15 mil. lei anul trecut, plus 47%. Dincolo de Mihai Simiuc, care are 64% din acţiuni, mai sunt mai mulţi antreprenori ce au pachete minoritare.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.