Atenţie, şoferi! Ce trebuie să faceţi înainte de a lăsa maşina într-un SERVICE
Asociaţia pentru Protecţia Consumatorului InfoCons sfătuieşte şoferii să fie atenţi atunci când îşi lasă maşina la un service.
Înainte de a lăsa într-un SERVICE autoturismul, asiguraţi-vă că acesta funcţionează legal şi este autorizat de RAR pentru această activitate.
Preţurile sunt libere: ele pot varia de la o societate la alta. Service-urile care au personal deosebit de calificat şi au o dotare tehnică specială, deosebită pentru reparaţii pot să practice tarife mai mari.
Informaţi-vă în prealabil asupra tarifelor înainte de a lăsa autoturismul şi nu ezitaţi să solicitaţi şi un deviz estimativ al intervenţiei; service-urile sunt obligate să afişeze preţurile cu TVA într-o manieră vizibilă şi lizibilă în zona de recepţie a clientelei şi să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp / ora tehnologică pentru reparaţii furnizate de producător).
Service-ul este obligat să furnizeze o factură, care este emisă în dublu exemplar, originalul fiind remis clientului însoţit de chitanţă (formularul fiscal) sau chitanţă eliberată de POS (la plata cu card);
Factură trebuie să fie detaliată şi să conţină următoarele informaţii:
denumirea societăţii şi adresa;
numele clientului;
dată şi locul efectuării reparatiei;
modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologică;
piesele de schimb utilizate (cantitate/preţ);
alte materiale de întreţinere, consumabile utilizate (cantitate/preţ);
numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).
Dacă factură vi se pare excesivă că valoare, solicitaţi o verificare, cu catalogul de operaţii tehnologice, cu ajutorul personalului.
În cele mai multe cazuri, acesta se găseşte sub forma unui fişier informatic în programul de editare al facturii.
Solicitarea unui deviz vă ajută să estimaţi costurile şi nu vă angajează, el trebuie să conţină:
descrierea precisă a lucrărilor care se vor efectua;
costul manoperei;
lista pieselor de schimb necesare;
termenul de reparaţie;
durata de valabilitate a devizului.
Notă: dacă devizul este semnat de ambele părţi, el se poate transforma astfel într-un contract comercial şi trebuie să se emită o notă de comandă pentru reparaţie.
5. Nota de comandă (reparaţie) se redactează pe un formular cu antetul societăţii şi trebuie să cuprindă:
dată;
identitatea clientului;
tipul/modelul autovehiculului şi kilometrajul;
natură exactă a reparaţiilor de efectuat;
costul probabil al acestor intervenţii;
durata imobilizării autovehiculului.
Starea autoturismului în timpul reparatiei poate să fie menţionată în notă şi clientul poate să atragă atenţia asupra unor echipamente care sunt montate.
Cititi mai multe pe www.relaitatea.net
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro