Autostrada A8 ar putea genera 45.000 de locuri de muncă în construcţie şi 750 de posturi permanente după ce va fi gata, pentru mentenanţă
Autostrada A8 ar putea genera 45.000 de locuri de muncă pe o perioadă de 48 de luni, potrivit datelor CNIR, în condiţiile în care o investiţie rutieră de 1 milion de euro pe an creează 9 locuri de muncă. Dincolo de construcţie, în faza de exploatare, menţinerea autostrăzii care va conecta Moldova şi Rep. Moldova la Vest va necesita în permanenţă 750 de angajaţi.
Mai mult, numai construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig de 116,2 km de pe Autostrada ,,Unirii”- A 8 necesită o forţă de muncă de 22.000 persoane. Acest segment include lotul 2B Grinţieş-Pipirig de 31,5 km, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” -A8. Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (tuneluri, viaducte, poduri şi pasaje) şi volume considerabile de lucrări de excavare şi consolidări. Lungimea pasajelor şi a tunelurilor de pe acest lot este de aprox. 20 kilometri reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot, cu cel mai lung tunel de 940 m.
Lotul 2 B care se desfăşoară în judeţul Neamţ include un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2 A şi o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin) pentru a asigura funcţionalitatea independentă.
,,În criteriile de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) şi am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din judeţele Neamţ, Harghita, Mureş, Iaşi, Bacău şi Suceava”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Astfel, conform datelor din Studiul de Fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aprox. 6000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2 A Ditrău-Grinţieş (37,9 km) de 7000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grinţieş-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuţie.
CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă
Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii.
,,Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6 % pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A 8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro