Autostrada Nădlac-Arad: Lotul II şi noul punct de control de la graniţă, finalizate în iunie
Lucrările la lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad (Pecica-Arad) vor fi încheiate în luna iunie, întregul tronson fiind deja asfaltat, iar tot în această lună se va finaliza şi noul punct de control de la graniţa cu Ungaria, declară reprezentanţii constructorului.
Directorul proiectului Autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler, a declarat marţi, corespondentului MEDIAFAX, că lotul II al autostrăzii, cuprins între oraşul Pecica şi municipiul Arad, este aproape finalizat, iar toate lucrările vor fi încheiate în cel mult trei săptămâni, conform termenului contractual, care este sfârşitul lunii iunie.
"Asfaltarea s-a încheiat, iar în acest moment se lucrează la montarea de parapeţi, de garduri şi panouri de antifonare", a precizat Adler.
Conform sursei citate, lucrările sunt avansate şi la frontiera cu Ungaria, unde este în curs de amenajare noul punct de control de la graniţă, care ar urma să fie finalizat tot în această lună.
Referitor la momentul dechiderii traficului pe lotul II, pentru a se putea circula de la Arad la Nădlac şi pe autostradă, Adler a spus că reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România nu au stabilit data.
"Este foarte probabil ca traficul pe lotul II să fie deschis odată cu realizarea joncţiunii de la frontieră cu autostrada din Ungaria. Acest lucru ar urma să aibă loc în luna iulie", a spus Adler.
Potrivit sursei citate, şi maghiarii au ajuns cu autostrada până la frontieră, asfaltul fiind deja marcat.
Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR urmează să mai deschidă traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN 7 Pecica şi Arad.
Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi - Max Boegl.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro