Bancpost lansează primul proiect de educaţie culturală axat pe promovarea patrimoniului UNESCO din România

Autor: Florin Casota Postat la 13 noiembrie 2017 144 afişări

Bancpost lansează campania „Ţara ta, Tradiţia ta”, ce are ca principal obiectiv promovarea valorilor din România incluse în patrimoniul UNESCO.

Bancpost lansează primul proiect de educaţie culturală axat pe promovarea patrimoniului UNESCO din România

 Programul are loc în perioada Octombrie – Noiembrie 2017, în rândul elevilor din clasele V-VIII din Şcolile din Bucureşti, şi îşi propune să familiarizeze peste 4.000 de elevi cu lumea a 15 obiective culturale ale României, incluse în Patrimoniul Mondial UNESCO. Pentru că valorificarea patrimoniului cultural local şi aprecierea acestuia la adevărata lui însemnătate ne îmbogăţeşte individual şi ne consolidează sentimentul de mândrie naţională.

Caravana “Ţara ta, tradiţia ta” este structurată pe două paliere, care vor aduce un plus de valoare prin informaţie culturală şi interacţiune. Astfel, în fiecare şcoală din Bucureşti în care va ajunge Caravana, copiii vor participa la:

 Ora de patrimoniu - sesiune interactivă de prezentare a celor 15 obiective UNESCO din România: bisericile pictate în exterior din Bucovina, centrul istoric al oraşului Sighişoara, Delta Dunării, respectiv Căluşul, Doina etc.

 Ateliere practice de meşteşuguri tradiţionale susţinute de către meşteri populari. În cadrul acestor ateliere, cei mici experimentează bogata moştenire rurală şi artistică a poporului român: olăritul, fierăritul, respectiv linogravura.

“Educaţia prin şi pentru patrimoniu este un program educativ adresat tinerei generaţii, de cunoaştere a patrimoniului cultural românesc şi familiarizare prin practică cu tradiţiile şi obiceiurile moştenite, elemente definitorii ale culturii româneşti autentice. Patrimoniul constituie o sursă de identitate naţională, iar o discuţie despre patrimoniu este, în esenţă, o discuţie despre educaţie şi despre valori naţionale”, a declarat Aura Toma, Director Executiv Marketing şi Comunicare Bancpost.

“Şcoala românească are nevoie să se întoarcă la origini şi să le readucă elevilor aminte despre cele mai vechi îndeletniciri ale românilor. Tradiţiile reprezintă istoria pe care copiii trebuie să o cunoască şi la care să se raporteze în viitor”,  spune Ştefana Călinescu Andrei, reprezentant al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.