Bernard Arnault, al treilea cel mai bogat om din lume, îşi vinde întreaga participaţie la Carrefour, în valoare de peste 700 mil. euro. Acţiunile retailerului, în scădere cu peste 4% pe bursă
Bernard Arnault, CEO-ul LVMH (Louis Vuitton, Moët, Hennessy), cel mai mare grup de lux din lume, şi-a vândut întreaga participaţie la compania franceză Carrefour, retailer în cadrul căruia a investit pentru prima dată în urmă cu 14 ani, firma fiind marcată anul acesta de o potenţială preluare a gigantului canadian Couche-Tard, scrie Reuters.
Arnault avea o participaţie de 5,7% prin intermediul companiei de holding Financiere Agache, obţinând în urma vânzării 724 de milioane de euro, a anunţat banca elveţiană Société Générale.
La ora redactării ştirii (15:30), acţiunile Carrefour au scăzut cu 4,15% pe bursa din Paris.
Participaţia a fost vândută cu un preţ de 16 euro per acţiune, după ce Arnault, alături de firmele de investiţii Colony Capital şi Axon Capital, a obţinut o deţinere de 9,8% în 2007, la o medie de preţ de 47 de euro per acţiune.
O sursă anonimă citată de agenţia americană de ştiri spune că Agache nu a pierdut din punct de vedere financiar de-a lungul anilor, în mare parte datorită emiterii de dividende, însă analiştii din cadrul băncii franceze Bryan Garnier estimează că Arnault a ieşit pe pierdere.
Şeful LVMH, care este al treilea cel mai bogat om din lume, cu o avere netă de 161 miliarde de dolari, era unul dintre cei trei acţionari majori ai companiei, alături de familia Moulin, unul dintre fondatorii galeriilor franceze Lafayette, şi omul de afaceri brazilian Abilio dos Santos Diniz.
Arnault a declarat la începutul anului că îl susţine pe noul CEO Carrefour Alexandre Bompard, într-o perioadă în care directorul executiv se afla în discuţii cu grupul Couche-Tard pentru un potenţial acord de preluare. Într-un final, compania canadiană şi-a retras oferta de 20 de miliarde de dolari pentru Carrefour după ce a întâmpinat rezistenţă din partea guvernului francez.
În S1/2021, Carrefour avea 353 de magazine în România, cu 16 mai puţine prin comparaţie cu finalul lui 2020. La nivel local, grupul a obţinut anul trecut afaceri cumulate de 12,7 miliarde de lei (2,6 miliarde de euro), în urcare cu 7,6% faţă de 2019, rezultat ce plasează francezii pe locul trei în piaţă, după Lidl şi Kaufland.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro