Blue Air nu reia zborurile de mâine din lipsă de bani, dar înaintează un nou termen - 10 octombrie, însă fiecare zi în care zborurile stau la sol înseamnă noi cheltuieli. De unde scoate Blue Air bani?
Blue Air a anunţat că nu are bani pentru reluarea zborurilor din 12 septembrie, aşa cum a anunţat iniţial, însă înaintează data de 10 octombrie pentru o posibilă reluarea a zborurilor.
♦ Noua amânare ar afecta 250.000 de pasageri, dacă gradul de încărcare al aeronavelor ar rămâne la nivelul din perioada 6-11 septembrie, în care 54.000 de pasageri ar fi trebuit să zboare cu Blue Air ♦ „Modelul low-cost înseamnă că avionul trebuie să stea cât mai puţin la sol, nu îţi permiţi să ai avioanele la sol nici în condiţii normale de operare.“
Blue Air a anunţat că nu are bani pentru reluarea zborurilor din 12 septembrie, aşa cum a anunţat iniţial, însă înaintează data de 10 octombrie pentru o posibilă reluarea a zborurilor. Aşa cum se arată în comunicatul emis de companie, Blue Air nu poate să opereze zborurile începând cu data de 12 septembrie din lipsa fondurilor necesare operării, însă de unde va avea bani pentru operarea zborurilor din 10 octombrie?
„Consiliul de Administraţie şi acţionariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia, astfel încât societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie“, se arată în comunicatul transmis de companie.
Pentru perioada 6-11 septembrie, 54.000 de pasageri au fost afectaţi de anularea zborurilor de către Blue Air, a transmis săptămâna trecută compania. Pornind de la cifrele furnizate de Blue Air, rezultă că noua amânare afectează 250.000 de pasageri, dacă gradul de încărcare al aeronavelor ar rămâne la acelaşi nivel.
Blue Air nu menţionează dacă şi când va returna banii pasagerilor care nu au mai beneficiat de serviciile companiei deşi aveau biletele cumpărate. „Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societăţii de a rambursa tuturor pasagerilor afectaţi sumele datorate şi de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.“
Mai mult, singura menţiune cu privire la pasageri pe care o face Blue Air este o recomandare de a nu se prezenta în aeroporturile de plecare până pe 10 octombrie, pentru că zborurile nu vor fi operate.
Fiecare zi în care Blue Air nu operează zboruri adună şi mai multe datorii, pe de o parte, suma pe care le-o datorează pasagerilor care aveau bilete cumpărate pentru avioanele care nu s-au mai ridicat de la sol, iar de pe altă parte, cheltuielile pe care compania trebuie să le plătească aeroporturilor pentru parcarea aeronavelor şi nu doar. Amânarea cu o lună a operării zborurilor înseamnă zero venituri şi foarte multe cheltuieli.
„Cu fiecare zi în care nu operează, lucrurile se complică. Cu cât avioanele stau mai mult la sol, cu atât mai greu e să reia operaţiunile. Credibilitatea lor este grav afectată din momentul în care au făcut prima suspendare a zborurilor. Modelul low-cost înseamnă că avionul trebuie să stea mai puţin la sol, nu îţi permiţi să le ai la sol nici în condiţii normale de operare, când le ţii săptămâni, lucrurile se complică şi mai tare“, spune Daniel Truică, CEO al agenţiei de turism Vola.
Blue Air nu a oferit un răspuns până la închiderea acestei ediţii cu privire la suma pe care se bazează pentru reluarea zborurilor din 10 octombrie.
În comunicatul transmis de companie este menţionat faptul că Blue Air se afla înainte de anularea zborurilor în discuţii cu doi investitori, însă nu menţionează care sunt aceştia, dar speră că vor putea face rost de suma necesară acoperirii pierderilor.
„Avem convingerea fermă că cei doi investitori cu care acţionariatul societăţii se află în discuţii extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situaţie de forţă majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicaţiile acestui eveniment şi să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID-19 şi acoperirea pierderilor de aproximativ 130 milioane euro suferite în această perioadă“, spun reprezentanţii companiei în comunicatul de presă.
Suma de 130 milioane euro face referire la pierderile înregistrate din cauza pandemiei, a războiului şi a creşterii costurilor din ultimele luni.
Blue Air are o datorie totală de 230 mil. euro, sumă în care nu sunt incluse despăgubirile pe care ar trebui să le dea compania pasagerilor din ultimele zile, nici sumele care trebuie rambursate până la reluarea zborurilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro