Burger King a mai deschis un nou restaurant în România. Unde se află noua locaţie
Noul francizat al Burger King în România şi în ţările din regiune a deschis primul restaurant de pe plan local în centrul comercial Veranda Mall din zona Obor din Capitală.
♦ În luna decembrie a anului trecut, compania Rex Concepts Bk România, care operează franciza Burger King în România, conform datelor ZF, a primit o infuzie de capital 25,3 mil. lei (5,4 mil. euro), bani ce vor merge, cel mai probabil, către dezvoltare.
Noul francizat al Burger King în România şi în ţările din regiune a deschis primul restaurant de pe plan local în centrul comercial Veranda Mall din zona Obor din Capitală.
„Suntem foarte bucuroşi să deschidem un restaurant Burger King în Veranda Mall, Obor, un cartier celebru din Bucureşti. Acest loc are o istorie bogată şi reprezintă un simbol pentru Bucureşti şi România (...)”, a declarat Alin Nenciu, marketing manager Burger King România.
ZF a scris încă de anul trecut că Burger King reia expansiunea în România, dar cu un alt francizat. Noul partener este creat de fondatorul şi fostul CEO al Amrest, compania care a dezvoltat brandul în regiune până în 2022.
Rex Concepts CEE este o companie ce face parte din grupul McWin Partners, fondat de Henry McGovern, el fiind de altfel fondatorul şi fostul CEO al Amrest, scrie presa internaţională. Această firmă se ocupă de dezvoltarea Burger King în Cehia, Polonia şi România. De asemenea, Rex Concepts CEE a preluat şi franciza Popeyes în Cehia şi Polonia. Pe piaţa locală, acest brand este dezvoltat de altcineva.
În total, pe cele trei pieţe, sub cele două branduri, Rex Concepts CEE ar urma să deschidă 600 de restaurante, scrie presa internaţională. Primele inaugurări erau anunţate a avea loc la începutul anului viitor, conform aceleiaşi surse, dar în România Rex Concepts a deschis deja prima unitate.
De altfel, în luna decembrie a anului trecut, compania Rex Concepts Bk România, care operează franciza Burger King în România, conform datelor ZF, a primit o infuzie de capital 25,3 mil. lei (5,4 mil. euro), bani ce vor merge, cel mai probabil, către dezvoltare.
Atât Burger King, cât şi Popeyes sunt branduri din portofoliul grupului Restaurant Brands International.
A treia încercare?
Rex Concepts CEE, parte a grupului McWin Partners, este al treilea partener al Burger King în România. În toamna lui 2019, brandul american de fast-food a revenit în România a doua oară în sistem de franciză. Atunci, oficialii Amrest au anunţat că planurile pentru piaţa locală sunt de 50 de restaurante în următorii 5 ani. Polonezii aveau un buget de investiţii de circa 200 de milioane de lei pentru această perioadă. Între timp a venit însă pandemia, iar apoi decizia grupului Burger King de a întrerupe dezvoltarea. Părţile nu au explicat motivele din spatele deciziei. Totuşi, grupul american a luat o decizie similară şi în Portugalia, unde partenerul avea 119 restaurante Burger King.
Potrivit Bloomberg, în acest caz dezvoltarea a fost suspendată pentru că francizatul nu şi-a îndeplinit ţintele în 2021 (deschiderea a două unităţi şi remodelarea altor trei). Şi de această dată, la fel ca în Europa Centrală şi de Est, restaurantele deja deschise vor continua să fie operate. Lanţul de restaurante de tip fast-food Burger King, cu circa zece unităţi pe plan local, a obţinut în 2021 afaceri de 54 mil. lei, mai mult decât duble (Ă123%) decât în 2020.
În România, Burger King a mai fost o dată prezent pe piaţă - tot în sistem de franciză - dar businessul a dat faliment în criza financiară din 2009-2010.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro