Cum să dispari de pe Internet. Paşii simpli de urmat pentru a nu mai fi găsit online
Având în vedere cantiatea uriaşă de date cu caracter personal care circulă în mod public pe internet, tot mai mulţi utilizatori sunt interesaţi de modalităţi în care ar putea controla acest flux de informaţii. Unii iau problema în propriile mâini şi evită site-urile care colectează date personale sau plătesc pentru aplicaţii care să elimine „urmele” lăsate în mediul online, scrie CNBC.
În general, datele sunt colectate de zeci de brokeri de date (companii care se ocupă exclusiv cu adunarea informaţiilor personale – n.r), iar mai apoi sunt vândute către marile corporaţii. Ansamblul de date colectate pot include numele unei persoane, ziua de naştere, reţelele de socializare folosite sau adresa acesteia. Dacă acest gen de informaţii ajung pe mâini greşite, oricine se poate confrunta cu un furt de identitate în toată regula.
„Când vorbim despre problema furtului de identitate putem să ne imaginăm situaţia ca un mozaic. Cu cât ai mai multe bucăţi, cu atât mai fidela şi clară va fi imaginea, deci cu cât ai mai multe informaţii personale ale unui utilizator, cu atât mai mult furtul de identitate şi impersonarea va avea mai mult succes şi credibilitate”, a declarat Adam K. Levin, avocat şi specialist în securitate cibernetică.
Pentru cei care vor să lase cât mai puţine urme pe internet există modalităţi de limitare a cantităţii de informaţii personale pe care le lasă în mediul online. Platforme precum Spokep, MyLife.com sau Radaris au funcţii care permit utilizatorilor să solicite elimnarea lor completă din baza de date a acestora.
Mai mult Google a lansat recent un nou instrument intitulat "Results about you" care permite consumatorilor să solicite eliminarea rezultatelor căutărilor care conţin numărul de telefon personal, adresa de domiciliu sau adresa de e-mail. Deşi eliminarea acestor rezultate nu elimină informaţiile de contact ale unei persoane de pe internet, este un pas pe care Alphabet îl face în direcţia protejării utilizatorilor faţă de utilizarea abuzivă a informaţiilor personale.
De asemenea, puteţi solicita Google să elimine anumite linkuri către alte informaţii găsite într-o căutare Google. Dacă este posibil, începeţi prin a contacta proprietarul site-ului web şi cereţi ca conţinutul să fie eliminat. Dacă acest lucru nu reuşeşte, Google spune că poate elimina informaţiile personale "care creează riscuri semnificative de furt de identitate, fraudă financiară sau alte prejudicii specifice". Acestea ar putea include imagini personale explicite sau intime fără consimţământ, pornografie falsă involuntară şi imagini cu minori.
Cu toate acestea, pentru unele persoane timpul şi energia pe care trebuie să le investească pentru a elimina informaţiile personale de pe diverse site-uri sunt pur şi simplu pre mari. În acest caz există şi scenariul în care utilizatorul poate apela la diferite aplicaţii care să şteargă datele de pe internet şi care îl vor notifica în legătură cu modalitatea în care decurge procesul. Printre aplicaţiile care se ocupă de această problemă se numără DeleteMe, Kanary şi OneRep.
Costurile pot varia, adesea între 7 şi 25 de dolari pe lună, în funcţie de furnizor şi dacă este vorba de un abonament individual sau de familie. De asemenea, abonamentele anuale sunt o opţiun.
De exemplu, una dintre opţiunile oferite de DeleteMe este de 129 de dolari pe an pentru o persoană. Kanary oferă o versiune gratuită a serviciului său şi o versiune cu plată care costă 105 dolari pe an pentru o persoană şi 150 de dolari pentru un abonament de familie, care acoperă trei persoane. OneRep oferă o subscripţie de 99,96 de dolari pe an pentru un utilizator şi 180 de dolari pe an pentru şase persoane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro