Care este secretul realegerii lui Obama
Un expert în comunicare citat într-o opinie publicată pe siteul huffingtonpost.com spune că “Obama a avut o campanie impecabilă, pivotând corect la fiecare mişcare, excepţie făcând doar prima dezbatere.” Pe de altă parte, el a observat că Romney a avut o campanie ridicolă, a fost sufocat chiar din timpul alegerilor primare după care nu a mai reuşit să se ridice pe parcursul întregii campanii. Dar cât de adevărate sunt aceste afirmaţii? Dacă ne uităm la informaţiile publicate pe un site care promovează transparenţa în politica americană, opensecrets.org, putem să vedem care dintre strategiile de campanie ale lui Barack Obama şi Mitt Romney i-au avantajat şi care nu.
Astfel, din punct de vedere al cheltuielilor publicate, observăm că ambii candidaţi s-au concentrat cel mai mult pe promovarea mediatică: suma folosită de Obama în acest scop este totuşi considerabil mai mare - 377, 7 mil. $ a spre deosebire de cele 169,7 mil. $ ale lui Romney.
O diferenţă semnificativă poate fi observată şi între suma alocată acţiunilor destinate strângerii de fonduri, Romney a cheltuit în acest scop 65, 1 mil $, iar Obama doar 11, 2 mil. $. Cheltuielile administrative au fost ridicate pentru ambele tabere: 57, 2 mil. $ pentru Romney şi aproape dublu pentru Obama: 102, 2 mil. $. Cei doi candidaţi au mai avut şi alte cheltuieli de campanie, 36, 2 mil $ la Obama şi la Romney 45, 4 mil. dolari.
Pe scurt, reţeta succesului lui Obama poate fi tradusă, strict din punct de vedere al cheltuielilor astfel: 68,6% media+18,6%cheltuieli administrative+6,6%cheltuieli de campanie+2%acţiuni de strângeri de fonduri+3% cheltuieli de transport+1,2 % alte cheltuieli. Reţeta învinsului Romney:47,5% media+16%cheltuieli dministrative+12,7%cheltuieli de campanie+18,3%acţiuni de strângeri de fonduri+5,5% alte cheltuieli.
Nu este de neglijat nici faptul că suma totală investită în campania lui Barack Obama este de 550,6 mil. $, în timp ce costurile campaniei lui Romney totalizează o valoare de 356,7 mil. $. Un motiv în plus, dacă nu chiar principalulul, pentru care câştigătorul a fost, din nou, Obama.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro