Care sunt magazinele de unde fac românii cel mai des cumpărături online
Cumpărătorii din Ronânia vizitează magazinele online de 3-4 ori pe săptămână şi 77% dintre aceaştia fac cumpărături de cel puţin două ori într-un an de la acelaşi magazin, potrivit unei analize realizate de GPeC şi iSense Solutions. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenţi la preţul serviciilor sau al produselor şi aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp.
Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ 5 ori pe an. Totuşi, 64% dintre aceştia nu intenţionează să facă cumpărături online în următoarele 3 luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realităţii (69%), imposibilitatea testării produselor achiziţionate (53%) sau potenţialul fraudării (51%). eMAG ocupă prima poziţie în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online. Clasamentul continuă cu site-ul de anunţuri OLX şi retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiaşi jucători ocupă primele 3 poziţii şi în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, eMAG (73%), OLX (31%) şi elefant.ro (26%). Clasamentul continuă cu Okazii.ro (18%) şi H&M (17%).
eMAG (55%), elefant.ro (16%) şi OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care românii au cumpărat în ultimele 12 luni de cel puţin 2 ori. În clasament urmează H&M (8%) şi Fashion Days (7%).
Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenţii studiului preferă să achiziţioneze din mediul online produse electronice şi electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziţia de computere, accesorii software şi hardware (82%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (80%), cosmetice şi produse farmaceutice (77%), sejururi şi servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicaţiilor (69%), cărţi, reviste şi DVD-uri (67%) sau produse alimentare şi catering (55%).
Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziţia de electronice şi electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software şi hardware (793 lei / an) sau mobilă şi decoraţiuni interioare (715 lei / an).
72% dintre respondenţi aleg un magazin online pentru a economisi timp. 51% dintre români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite şi posibilitatea de a compara uşor ofertele propuse. Pentru aproape jumătate dintrecumpărătorii online, 48%, preţurile mai accesibile sunt principalul factor de selecţie al unui magazin online, în timp ce 43% dintre aceştia spun că şi-au găsit produsul dorit doar pe internet. 41% dintre respondenţi apelează la ofertele magazinelor online din comoditate, în timp ce 6% dintre aceştia consideră cumpărăturile online ca fiind cele mai populare. Atunci când aleg să achiziţioneze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: preţul produsului, încrederea pe care o oferă magazinului online, timpul de livrare, calitatea informaţiilor de site şi uşurinţa procesului de cumpărare.
Plata în numerar la primirea coletului este pentru 78% dintre respondenţi metoda preferată. 50% dintre cei chestionaţi menţionează că plătesc şi online folosind cardul, urmată de plata în numerar la sediul magazinului, 17%. Pentru transferul bancar sau folosirea serviciilor de ”bani virtuali” optează 9% dintre românii chestionaţi.
În ceea ce priveşte plata online, lipsa încrederii în magazine este principalul motiv pentru care românii nu folosesc cardurile bancare. Frauda se clasează pe locul secund, în timp ce timpul lung de recuperare a banilor în cazului unui retur este un alt motiv suficient de puternic pentru a nu realiza plăţi online cu cardul.
Suma maximă medie pe care românii au platit-o folosind cardul bancar a fost de 1.486 lei.
În ceea ce priveşte fidelizarea clienţilor, 13% dintre respondenţii studiului nu au cumpărat în ultimul an de la acelaşi magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulţumiţi de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenţii studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar exista o asociaţie care să reprezinte interesele consumatorilor. Atunci când optează spre achiziiţiile online, românii sunt atenţi şi la condiţiile de garanţie şi servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informaţii despre procesul de cumpărare şi modalitatea de plată (76%). Cercetarea a fost realizată în luna aprilie 2017 pe un eşantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenţi selectaţi din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Iniţiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro