Cat te costa ca sa stii
Tarifele programelor de training variaza foarte mult, in functie de firma care le furnizeaza si tipul de curs.
Tarifele programelor de training variaza foarte mult, in functie de firma care le furnizeaza si tipul de curs.
FIRMA ROMANEASCA: Pentru o grupa de maximum 20 de participanti, cel mai scump curs ajunge la 1.800 de euro pe zi.
FRANCIZA: Pentru un curs desfasurat in aceleasi conditii, costul poate ajunge la 3.000 de euro.
CURS "IMPORTAT": Daca vorbim de o firma de training din afara Romaniei adusa special pentru o grupa de 20 de participanti, aproape ca nu exista limita superioara. De exemplu, conferinta de business sustinuta de Philip Kotler in luna martie, incadrata de reprezentantii din piata tot in categoria cursurilor, a fost platita de organizatori cu mai mult de 10.000 de euro si a durat mai putin de o zi.
CURSURI DESCHISE: Preturile cursurilor la care se percepe taxa pe participant, numite cursuri deschise, "preturile variaza ca nebunele", ajungand la 700 - 1.000 de euro per participant pe zi de curs, spune Marius Balasoiu de la Business Intelligence Agency (BIA).
MEDIE: Piata s-a educat destul de mult in ultimul timp si plateste in jur de 2 - 3.000 de euro pentru un curs bun de doua zile.
Vazuta din perspectiva companiilor consumatoare, piata de training e la fel de diversa.
QAB: Aproximativ 50% dintre angajatii QAB beneficiaza de traininguri. Din bugetul total de resurse umane alocat de companie, 20% reprezinta investitii in training. Intr-un an, compania lucreaza cu minimum 10 companii de training. Anca Podoleanu, manager de resurse umane in cadrul QAB, considera ca piata romaneasca de training trebuie sa "atace" si mai multe teme de nisa. Specialistul spune ca rezultatele imediate ale unui training asupra angajatilor sunt cele de motivare.
CARREFOUR: Compania a investit 112.00 de euro in traininguri in 2004. Costul unui training organizat in-house se ridica la 30-50 de euro per angajat, iar cel al unui training externalizat ajunge la 100-150 de euro. Cele mai vizibile rezultate apar in relatia angajatului cu clientul.
METRO: Sesiunile de training la Metro incep cu doua luni inaintea deschiderii magazinelor (compania are 22 de magazine), urmand apoi diferite sesiuni de scolarizare in functie de pozitia angajatului in companie. Impactul trainingurilor este masurat de companie prin cresterea numarului de clienti ai Metro Cash&Carry Romania, prin fidelizarea lor, cresterea vanzarilor, dar si prin masurarea performantelor angajatilor.
ING: Totate categoriile de angajati ai bancii trec prin traininguri, fie pentru cunostinte tehnice specifice, fie pentru dezvoltarea de abilitati precum comunicarea, managementul sau negocierea.
PRICEWATERHOUSECOOPERS: Cea mai mare parte a cursurilor din PwC sunt metodologice sau tehnice, iar 70% din instructori provin din cadrul companiei. "Aproape 30% dintre cursurile tehnice obligatorii sunt sub forma de studiu individual pe computer, urmat de un test si de obsinerea unui certificat de absolvire", spune Dana Oniga, senior learning & development officer in cadrul PwC.
COCA-COLA
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro