Ce îşi doresc românii atunci când parchează. 1 din 3 români preferă să plătească pentru parcare atunci când merge la cumpărături
38% din români ar fi dispuşi să plătească pentru un abonament lunar de parcare privată chiar şi 150 de lei pe lună, dacă acest serviciu ar fi disponibil şi ei ar locui în proximitatea unui centru comercial cu parcare, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii Tritech Group.
Reveal Marketing Research a realizat un studiu împreună cu Tritech Group, vizând comportamentul subiecţilor din mediul urban privind nevoile lor referitoare la facilităţile de parcare oferite de centrele comerciale şi vizitele lor în diferite locaţii de cumpărare precum mall-uri sau centre comerciale. Subiecţiii provin din oraşe cu peste 100.000 de locuitori, cercetarea fiind realizată în perioada 10-15 iunie 2020.
La studiu au luat parte 817 de respondenţi, 310 de femei şi 506 bărbaţi, cu vârsta de peste 18 ani, şoferi ce folosesc maşina cel puţin de 2-3 ori pe lună. Metoda de colectare a fost chestionarul online, marja de eroare fiind de +/-3%.
Rezultatele arată că aproape jumătate dintre români (46%) vizitează centre comerciale de 2-3 ori pe săptămână, iar 13% - aproape zilnic. Mijlocul de transport preferat de către aceştia pentru a ajunge la ele este maşina.
A face cumpăraturi rămâne o activitate de răsfăţ şi de relaxare. Pentru respondenţi, în topul criteriilor de alegere a unui centru comercial stau:
● Diversitatea magazinelor (82%)
● Familiaritatea - să fi avut o experienţă anterioară plăcută (81%)
● A avea o experienţă completă – spaţii de agrement, food court, loc de joacă, parcare amenajată etc. (76%)
La o distanţă mică se aşază şi atributul să aibă o parcare modernă, amenajată, 7 din 10 români considerând acest aspect ca fiind important şi foarte important, în special pentru cei mai tineri dintre aceştia – milenialii (84%).
Folosirea unei parcări organizate (cu bariere şi casierie/ automate de plată) este foarte importantă în ocazii precum mersul la film sau în spaţii de agrement, când stau mai mult de 3 ore în centrul comercial, sau când merg însoţiţi de familie.
Deşi românii au trecut printr-o stare de urgenţă şi suntem în stare de alertă din cauza crizei COVID-19, atribute precum să nu fie într-o zonă aglomerată sau să nu fie un centru comercial aglomerat se situează pe ultimele locuri cu procentele 60% respectiv 58%.
Studiul a concluzionat faptul că parcările amenajate, cu plată, din centrele comerciale sunt preferate de 1 din 3 respondenţi atunci când vizitează acest tip de spaţii.
Aceştia doresc să evite probleme precum dificultatea găsirii unui loc liber pe stradă (77%) sau distanţa mare de la maşină faţă de locul în care trebuie să ajungă (49%), deci o parcare amenajată livrează în primul rând beneficii ce ţin de confort. Un alt avantaj important este siguranţa – 47% se tem că maşina parcată în locuri neamenajate nu este în siguranţă, sau că ar bloca un loc ce aparţine altcuiva (26%).
Aşteptările românilor vis-à-vis de facilităţile unei parcări amenajate sunt structurate tot sub umbrela siguranţei şi a confortului. Astfel, 9 din 10 români clasează asigurarea protecţiei autoturismului ca fiind de o importanţă majoră pentru ei, acest aspect aflându-se pe primul loc în rândul menţiunilor respondenţilor (89%). Numărul de locuri de parcare, găsirea rapidă a unui loc de parcare şi a automatelor sunt criterii considerate importante ori foarte importante pentru 87% dintre respondenţi, iar modalităţile multiple de plată (card, cash, SMS) sunt relevante pentru 84% dintre români.
Pentru cei mai tineri dintre respondenţi (cei cu vârsta până în 30 de ani), modernitatea (să folosească cele mai noi tehnologii) reprezintă un criteriu ce cântăreşte semnificativ pentru ei în evaluarea unei parcări (66% faţă de 58%, procent pe întreaga populaţie).
4 din 10 respondenţi manifestă un interes crescut în a plăti un abonament de parcare, dacă ar locui sau lucra în apropierea unui centru comercial, iar acest serviciu ar fi disponibil. Suma pe care ar fi dispuşi să o plătească e cuprinsă în intervalul 75 şi 150 de lei/ lună.
Tritech Group este companie antreprenorială românească specializată în sisteme automate de parcare cu plată şi bariere automate (import, instalare, integrare, mentenanţă şi service).
Reveal Marketing Research oferă soluţii de cercetare de piaţă complete (tradiţionale şi digitale), strategie şi consultanţă în crearea mărcii şi abordarea clienţilor, date rapide şi de încredere în România şi Europa Centrală şi de Est.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro