Ce tendinţe actuale vor modela viitorul comerţului online

Autor: Andra Stroe Postat la 09 noiembrie 2021 129 afişări

Ce tendinţe actuale vor modela viitorul comerţului online

Pe fondul pandemiei, piaţa de comerţ online, nu doar din România, ci din întreaga lume se află în acest moment în plină expansiune. Într-un comunicat de presă, Revo Technologies, o companie fintech specializată în servicii Buy Now, Pay Later, prezentă în Europa Centrală şi de Est (Polonia, România) şi Rusia, operând sub brandul Mokka, atrage atenţia asupra a cinci tendinţe dominante, care vor modela viitorul comerţului online.

Prima vizează cumpărăturile omnichannel. Înainte de a lua decizia de a cumpăra, majoritatea clienţilor realizează o cercetare online a brandului sau produsului care le-a atras atenţia, chiar dacă intenţionează să ajungă ulterior în magazinul fizic pentru achiziţie. „Tehnologia pune astăzi la dispoziţie metode simple şi rapide de informare asupra produselor şi ofertelor. Clienţii au aşteptări în creştere ale unei experienţe holistice de cumpărături, pe toate canalele, ceea ce îi aduce pe comercianţi în situaţia de a fi nevoiţi să ştie mai multe despre preferinţele cumpărătorilor, modul în care navighează pe net şi interacţiunile pe care le au”, susţin reprezentanţii businessului. Potrivit lor, există tehnologii care pot îmbunătăţi experienţa de shopping omnichannel oferită de comercianţi, exemplificând cu Google Analytics, care dispune de funcţia „Associated conversions”, ce permite să fie observată şi urmărită navigarea pe toate canalele de vânzări. Platformele de date despre clienţi au, de asemenea, potenţialul să completeze  informaţiile despre clienţi deţinute de comercianţi. Nu în ultimul rând, adaugă ei, serviciile de finanţare cum ar fi „Cumperi acum, plăteşti mai târziu" (Buy Now Pay Later) pot oferi date  consistente despre clienţi şi asigură o experienţă coerentă pe toate canalele. 

Reprezentanţii companiei amintesc, de asemenea, şi de oferirea de noi opţiuni de plată. Inovaţiile tehnologice din e-commerce urmăresc să ofere clienţilor o experienţă de shopping cât mai complexă şi facilă. Iar modalităţile de plată alternative sunt un aspect esenţial în acest proces, pentru că pot face diferenţa între succesul şi insuccesul unui retailer. Pentru comercianţi este vital să ofere modalităţi de plată alternativă, rapidă şi la îndemână, care să minimizeze procentul celor care renunţă la coşul de cumpărături. „Cumperi acum, plăteşti mai târziu” (Buy Now Pay Later), una dintre cele mai noi metode de plată alternative, se dovedeşte a fi foarte populară în rândul Generaţiei Z şi Millenials, la nivel global. Cu ajutorul acestui serviciu cumpărătorul poate accesa instantaneu opţiunea de a plăti pentru achiziţii mai târziu, fără a fi nevoit să completeze formulare lungi de cerere de finaţare. În mod obişnuit, acest tip de plată nu implică nicio dobândă sau doar o mică taxă, aşa că aceasta este o alternativă foarte atractivă la cardurile de credit. Pentru comercianţi, acest sistem poate oferi câştiguri semnificative, reducând incidenţa renunţării la coşul de cumpărături, sporind valoarea totală a cumpărăturilor şi frecvenţa lor”, susţin reprezentanţii businessului. Potrivit lor, în România această metodă de plată se află încă la început, dar cercetările de piaţă dovedesc că atât comercianţii, cât şi clienţii sunt foarte interesaţi de ea. O cercetare de piaţă realizată de iSense Solutions în colaborare cu Mokka România evidenţiază că 55% dintre  consumatori sunt interesaţi să utilizeze acest serviciu în următoarele 12 luni. Mokka are peste 10 milioane de utilizatori înregistraţi în acest moment.

Dezvoltarea comerţului vizual se află, la rândul său, pe listă. Într-o lume în care volumul informaţiei este copleşitor, comercianţii trebuie să găsească noi metode de a atrage atenţia cumpărătorilor, sunt de părere aceştia. Din acest punct de vedere, comunicarea vizuală devine tot mai importantă. Fotografiile bine realizate, cu impact emoţional, video creative şi folosirea realităţii augmentate sunt noile modalităţi de comunicare la care clienţii sunt receptivi. Cercetări efectuate de Shopify, citate de companie, indică faptul că utilizarea realităţii augmentate pentru vizualizarea unui produs creşte cu 65% decizia de cumpărare.

Folosirea noilor tehnologii pentru implementarea strategiilor dinamice de preţuri completează tendinţele enumerate. Strategia preţurilor dinamice, ajustate astfel încât să reflecte cererea cumpărătorilor nu este nouă, însă tehnologiile de ultimă oră o duc la nivelul superior, o fac mai precisă şi accesibilă, susţin reprezentanţii businessului. Amazon, exemplifică ei, a implementat deja tehnologii care să-i optimizeze strategiile de preţ, iar succesul acesteia a determinat şi alte companii să-i urmeze exemplul. „Pe o piaţă cu o creştere accelerată, care evoluează rapid datorită inovaţiilor din domeniul tehnologic, retailerii  trebuie să ţină cont de tendinţele pieţei dacă vor să rămână jucători de top în e-commerce”, concluzionează ei.

Folosirea inteligenţe artificiale şi a realitatăţii augmentate reprezintă a altă tendinţă de care amintesc reprezentanţii companiei, acestea având capacitatea de a transforma experienţa shopping-ului onlline. Tehnologiile avansate aduc schimbări semnificative ale obiceiurilor de cumpărare. Inteligenţa artificială şi realitatea augmentată sunt folosite tot mai mult pentru îmbunătăţirea experienţei de cumpărare, cu beneficii atât pentru clienţi, cât şi pentru comercianţi. Retailerii din e-commerce au înţeles că inteligenţa artificială şi realitatea augmentată personalizează experienţa de cumpărare şi îmbunătăţesc relaţiile cu clienţii. Astfel, companiile sunt tot mai interesate să integreze aceste facilităţi oferite de tehnologie ca să avanseze în poziţii de top în preferinţele cumpărătorilor.

Serviciul Mokka asigură comercianţilor o metodă de plată omnichannel care integrează magazine online, fizice, mobile şi puncte de ridicare, permiţând clientului să comande online, să ridice produsul din magazin şi să plătească ulterior doar cu o semnătură prin SMS, completând în acelaşi timp viziunea comercianţilor asupra perspectivei clienţilor. Acesta este acum disponibil în mai mult de 7.500 de magazine partenere care acoperă domenii cheie precum modă, încălţăminte, produse pentru copii, bijuterii, frumuseţe, bunuri de consum, electronice, sport sau călătorii. În România, este disponibil în magazine precum Noriel, CCC, Mobexpert, Ideall, Lensa şi altele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
online,
comert,
tendinte

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.