Ce trebuie să faci pentru a nu fi afectat de falimentul unei companii aeriene sau de anularea unor zboruri

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 10 octombrie 2017 426 afişări

În contextul falimentului companiei aeriene Monarch, dar şi al altor situaţii excepţionale întalnite în timpul călătoriei cu avionul, Vola.ro anunţă un set de măsuri pe care turiştii şi le pot însuşi pentru a fi protejaţi de eventuale situaţii neprevăzute, măsuri pe care Vola.ro le implementează deja cu succes.

Ce trebuie să faci pentru a nu fi afectat de falimentul unei companii aeriene sau de anularea unor zboruri

Pe 2 Octombrie 2017, Autoritatea Aeronautică Civilă din Regatul Unit (CAA) anunţă oprirea tuturor operaţiunilor companiei britanice Monarch şi intrarea acesteia în faliment. Peste 110.000 de turişti au fost afectaţi imediat, având zboruri chiar în acea zi, şi peste 300.000 de rezervări viitoare nu vor fi onorate. 45 de turişti romani aveau zboruri Monarch Airlines programate în perioada imediat următoare, majoritatea fiind segmente aferente unui zbor Smart Connection exclusiv Vola.ro.

În aceste condiţii, personalul de suport Vola.ro a contactat turiştii afectaţi şi le-a oferit alternative de zbor. Din cele 22 de rezervari în total (pentru 45 de pasageri), 20 au fost soluţionate cu succes şi zborurile au fost deja efectuate. Pentru două dintre rezervări încă se mai discută asupra opţiunilor de zbor.  

Consultanţii au oferit rute alternative de călătorie şi Vola.ro a suportat diferenţa de preţ aferentă noului bilet de avion.

Cum se pot proteja turiştii de situaţiile neprevăzute în călătoria cu avionul?

Există întotdeauna un risc atunci când companiile aeriene dau faliment – majoritatea cazurilor sunt considerate „forţă majoră” şi exonerează compania de multe dintre responsabilităţi, însă acţiunile de mai jos reduc riscurile calătorilor:

1.    Încheierea unei asigurări de călătorie solide, care să includă şi situaţia de anulare a zborului, pierdere a bagajului etc.

2.    Alegerea unei companii de încredere (criteriul „preţ” nu ar trebui să fie unicul criteriu niciodată).

3.    Parcurgerea cu atenţie a Termenilor şi Condiţiilor agenţiei la rezervarea unui bilet de avion. Vola.ro, spre exemplu, include la zborurile rezervate prin Smart Connection şi o garanţie a zborurilor cu transfer pentru situaţii în care unul dinte segmente nu poate fi efectuat (timp prea scurt de transfer sau alte elemente neprevăzute).

4.    Salvarea în agenda telefonului a numarului de la Suport Clienţi şi apelarea lui cu încredere în cazul în care sunt probleme. Alegerea pe cât posibil a unei companii cu suport 24/7, pentru că, în funcţie de fusul orar al ţării în care se călătoreşte, este posibil să nu se încadreze în orele de program obişnuite.

5.    Comunicarea către agenţia de turism a datelor de contact complete şi corecte, pentru a se asigura că vor fi informaţi de eventuale schimbări.  

Vola.ro este cea mai cunoscută şi mai utilizată agenţie online de turism din România, potrivit unui studiu realizat de GFK în 2016. Compania a avut, încă de la înfiinţare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât şi ca număr de angajaţi şi clienţi. Vola.ro deserveşte persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: suport pentru rezervarea biletelor de avion de linie şi low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanţe, pachete de turism intern, asigurări medicale de călătorie şi servicii de rent-a-car.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.