CFR Călători, tot pe pierderi în fiecare an
Compania de stat CFR Călători, subvenţionată de stat, a finalizat 2022 cu afaceri de 2,4 miliarde de lei, dar a rămas pe pierderi pierderi uriaşe de 176 milioane de lei, arată datele publice. Transportatorul nu reuşeşte să iasă de pe pierderi, în 2021 a raportat pierderi de 270 mil. lei iar în 2020 avea pierderi de 350 milioane de lei, arată aceiaşi sursă. Compania a adunat pierderi totale de peste un miliard de lei în 2017-2022, potrivit calculelor ZF. Numărul de angajaţi în companie s-a menţinut la peste 11.000 de persoane, arată mfinante.ro.
Ultimele date arătau că CFR Călători a reuşit să modernizeze în ultimii ani doar nouă locomotive dintr-o flotă activă de 450 de unităţi. În flotă, CFR Călători mai are şi 1.000 de vagoane, din care doar 110 au fost modernizate în ultimii ani.
Anul trecut însă, CFR Călători a semnat contracte cu RELOC Craiova şi Electroputere VFU Paşcani, companii din cadrul grupului Grampet, pentru modernizarea de locomotive şi vagoane. Este vorba de 19 locomotive electrice 5.100 kW care vor fi transformate de RELOC Craiova în locomotive electrice cu motoare electrice de tracţiune asincrone (contract de 91,1 mil. euro), dar şi de 42 de vagoane ale SNTFC CFR Călători care vor fi modernizate în cadrul fabricii Electroputere VFU Paşcani, un contract de 66,9 mil. euro.
Pe calea ferată, compania de stat concurează cu jucători privaţi, însă principala problemă cu care se confruntă rămâne infrastructura deficitară şi deci viteza mică cu care circulă trenurile, dar şi flota învechită de vagoane şi locomotive. Din această cauză tot mai mulţi pasageri s-au orientat către transportul rutier sau chiar aerian, având în vedere că pe rutele interne au fost lansate în ultimii ani tot mai multe zboruri.
În prezent, CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, are în derulare proiecte, aflate pe principalele coridoare feroviare europene, care fac parte din Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T) centrală şi globală. Principalele proiecte de reabilitare/modernizare a infrastructurii feroviare aflate în derulare sunt: Km 614 - Simeria (141,17 km); Braşov - Sighişoara (112 km); Caransebeş - Timişoara - Arad (162,19 km); Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,425 km); Port Constanţa - etapa I, Valu lui Traian (36 km), potrivit datelor transmise de oficialii CFR SA.
De asemenea, sunt în pregătire pentru lansarea procedurilor de achiziţie publică, proiectele de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova - Caransebeş (234 km) şi de modernizare a infrastructurii în Port Constanţa - etapa II (28,8 km).
„Pentru acest an, CFR SA are ca priorităţi lansarea procedurilor de achiziţii pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Caransebeş şi finalizarea lucrărilor de modernizare a liniei CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - LOT 1: Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana“.
Un alt obiectiv îl reprezintă finalizarea lucrărilor de reparaţii pentru ridicarea restricţiilor de viteză pe segmente de linii CF aflate pe raza Sucursalelor Regionale CF Timişoara, Galaşi, Craiova, Bucureşti, Braşov şi Cluj, potrivit oficialilor CFR SA.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro