Clasa mijlocie se mută în zona Asia-Pacific
Două treimi din clasa mijlocie a întregii lumi va locui în zona Asia-Pacific până în anul 2030, în timp ce cota Europei în acest segment de populaţie va scădea cu 14% - se arată în raportul Ernst & Young "Hitting the sweet spot"
Doar în Asia există deja 525 de milioane de persoane care pot considera că fac parte din clasa mijlocie – ceea ce reprezintă mai mult decât totalul populaţiei Uniunii Europene. Se estimează că, în următoarele două decenii, clasa de mijloc se va extinde cu alte 3 miliarde de persoane, provenind aproape exclusiv din zonele emergente. Este, de asemenea, de aşteptat ca o parte importantă din noua clasă mijlocie din Asia să urce către nivele superioare ale categoriei de venituri, ceea ce le va conferi o putere de cumpărare impresionantă.
Alexis Karklins Marchay, co-Leader al Centrului pentru Pieţe Emergente al Ernst & Young spune: “Până în 2030, pe măsură ce tot mai multe persoane intră în clasa mijlocie, e de sperat ca această armată de noi consumatori cu bani şi cereri noi să aducă pe linia de plutire economia globală”.
China şi India vor deveni marile puteri ale consumerismului clasei de mijloc în următorii douăzeci de ani, cu toate că şi pieţele în creştere rapidă, cum ar fi Mexic sau Brazilia, vor avea un cuvânt greu de spus. Însă contribuţiile Chinei şi Indiei vor fi substanţiale. Astăzi există în China în jur de 150 de milioane de persoane care sunt considerate ca făcând parte din clasa de mijloc globală, care vor ajunge la 500 de milioane în următorii zece ani. Până în 2030, circa 1 miliard de persoane din China ar putea fi în clasa de mijloc, adică 70% din populaţia prognozată.
Clasa de mijloc globală din India este, totuşi, mult mai mică, cifrându-se la aproximativ 50 de milioane de persoane, adică 5% din populaţia ţării. Se estimează că acest grup va creşte susţinut în următorii zece ani, ajungând la 200 de milioane de persoane până în 2020. După această dată, extinderea clasei de mijloc din India se va accelera, ajungând la 475 de milioane de persoane până în 2030, urmând să depăşească creşterea clasei de mijloc din China începând cu anul 2027.
Până în 2030, vom asista la o distribuire mult mai largă a veniturilor în lume. Milioane de oameni au fost scoşi din sărăcie în ultimele decenii, iar mai nou începe să se vadă impactul clasei de mijloc în dezvoltarea pieţelor emergente. în pofida acestui fapt, raportul sugerează că, deşi creşterea cheltuielilor din pieţele emergente a ajuns să depăşească în ultimii ani cheltuielile din pieţele dezvoltate, mai e încă o cale lungă de parcurs până la atingerea parităţii la nivelul contribuţiilor. Deşi consumul din pieţele emergente nu este încă îndeajuns de puternic să readucă rata globală de creştere la nivelul de dinainte de 2008, se poate dovedi suficient pentru a preîntâmpina revenirea la recesiunea globală în următorii câţiva ani (în condiţiile în care consumul din pieţele dezvoltate nu intră în declin).
Alexis Karklins Marchay conchide: “Apariţia noii clase de mijloc, cu o putere de cumpărare comparabilă cu cea din statele dezvoltate, va atrage după sine imense oportunităţi de afaceri. Aceste oportunităţi pot să apară foarte repede iar multinaţionalele trebuie să fie pregătite să răspundă. Iar aceste oportunităţi de business nu se vor limita doar la bunurile de consum. Apariţia unei clase de mijloc înstărite va deschide pieţe în noile teritorii şi pentru servicii financiare sau pentru sectorul de sănătate, de pildă.”
Care ar putea fi implicaţiile pentru România?
Această transformare demografică la nivel global reprezintă o oportunitate majoră pentru companiile exportatoare din România. Clasa de mijloc din întreaga lume, dar mai ales cea care se configurează acum la nivelul pieţelor emergente, consumă bunuri care pot fi produse şi livrate în mod competitiv de companiile româneşti. Este important ca exportatorii locali să analizeze tendinţele demografice care se conturează pentru următoarele decenii şi să se înscrie deja în cursa recalibrării ofertei pentru noii consumatori.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro