Continuitate pe piaţa de publicitate: cei mai mari jucători rămân pe poziţii

Autor: Ramona Cornea Postat la 11 iulie 2024 31 afişări

Continuitate pe piaţa de publicitate: cei mai mari jucători rămân pe poziţii

În 2023, piaţa de publicitate din România a continuat să evolueze semnificativ, adaptându-se

la noile tendinţe globale şi la schimbările comportamentale ale consumatorilor.  Pentru finalul lui 2023, piaţa de media este estimată la 683 milioane de euro, susţinută de segmentul digital, unde este previzionată o creştere de 9%, de OOH care, pe fondul reactivării vieţii sociale, are un plus de 8%, în timp ce pentru segmentul de radio aşteptările sunt de doar 3%, conform raportului Media Fact Book 2023 realizat de agenţia Initiative Media.

TV-ul se păstrează la nivelul din anul anterior, dar îşi păstrează poziţia de lider. Singurul sector pentru care se estimează o scădere, de 11%, este printul, unde se observă o consolidare a acestui trend descendent, ca urmare a creşterii costurilor de producţie şi a schimbării comportamentelor de consum media.

În 2023, piaţa de publicitate din România a fost dominată de câţiva jucători majori, care s-au remarcat prin adaptabilitatea la noile tendinţe şi capacitatea de a inova. Aceşti lideri includ agenţii de publicitate, reţele de media şi platforme digitale care au reuşit să capitalizeze pe schimbările rapide din peisajul media şi pe noile tehnologii.

Liderii rămân Publicis Groupe Media Bucharest şi MMS Communications România, cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală.

Alţi doi mari jucători, B.V. McCann-Erickson şi MediaCom România, au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri comparativ cu 2022, cu B.V. McCann-Erickson crescând de la 294,8 milioane lei la 336,8 milioane lei, şi MediaCom România de la 318,9 milioane lei la 345,7 milioane lei.

Profitul net al  McCann a crescut uşor de la 9,9 milioane lei la 10,1 milioane lei, în timp ce MediaCom România a trecut de la un profit net de 7,5 milioane lei în 2022 la o pierdere netă de 0,3 milioane lei în 2023. Numărul de angajaţi a crescut pentru McCann de la 145 la 150, dar a scăzut pentru MediaCom România, de la 56 la 54.

Evoluţia pieţei de publicitate din România în 2023 reflectă o adaptare rapidă la noile tehnologii şi la schimbările comportamentale ale consumatorilor. Digitalizarea, utilizarea IA şi a automatizării, personalizarea şi interactivitatea, marketingul prin influenceri şi accentul pe sustenabilitate sunt principalele tendinţe care au modelat acest sector. Într-o lume din ce în ce mai conectată şi dinamică, capacitatea de a inova şi de a răspunde prompt la noile provocări va rămâne esenţială pentru succesul pe termen lung al companiilor de publicitate.

În 2023, publicitatea online a continuat să domine piaţa de publicitate din România, reflectând o tendinţă globală. Bugetele alocate pentru publicitatea digitală au crescut semnificativ, în detrimentul celor pentru media tradiţională, precum televiziunea şi presa scrisă. Aceasta se datorează în mare măsură schimbării comportamentului consumatorilor, care petrec din ce în ce mai mult timp online, pe platformele de social media, site-uri de ştiri şi platforme de streaming.

De asemenea, utilizarea inteligenţei artificiale şi a automatizării a devenit un aspect central în strategia de publicitate a multor companii. AI este folosită pentru a analiza date complexe despre consumatori, pentru a prevedea comportamentele de cumpărare şi pentru a optimiza campaniile publicitare în timp real. Automatizarea, pe de altă parte, permite gestionarea eficientă a campaniilor publicitare la scară largă, reducând costurile şi maximizând impactul lor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
piata,
romania,
mediere

Citeşte pe prosport.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.