CSR 2023. Plata cu PET – iniţiativă din programul „Punem preţ pe plastic”
Motivaţie:
Plata cu PET face parte din programul „Punem Preţ pe Plastic” lansat de Carrefour România în 2019, care vizează reducerea amprentei de mediu a companiei şi susţinerea clienţilor în tranziţia spre obiceiuri mai bune de consum, pornind de la principiile economiei circulare – use less, use longer, make clean, use again.„Ne-am dorit ca plasticul să fie privit ca o resursă, în acest caz, ca o monedă de schimb cu care poţi susţine producătorii locali şi poţi contribui la protejarea mediului. Astfel, cei care aduc la Carrefour PET-uri, R-PET-uri, ambalaje de sticlă şi doze de aluminiu, le introduc în RVM, primesc în schimb fructe şi legume de la producătorii locali”, spun reprezentanţii companiei. Ideea campaniei a pornit de la faptul că retailerul Carrefour este unul dintre cei mai mari din ţară, iar distribuţia produselor ambalate în materiale reciclabile este una considerabilă. În acest sens, scopul acestui program este de informare şi educare despre impactul colectării separate şi al reciclării, mecanismul campaniei fiind gândit în aşa fel încât consumatorii să fie mobilizaţi şi implicaţi în această cauză. „Am vrut ca plasticul să fie văzut ca o resursă, nu doar ca un deşeu care face rău mediului înconjurător. De aceea, Plata cu PET constă în aducerea unui PET sau R-PET în schimbul căreia se oferă fructe şi legume româneşti de sezon”, adaugă reprezentanţii companiei.
Descrierea proiectului:
Lansată în 2019 ca parte a programului Punem Preţ pe Plastic, campania Plata cu PET ajunge anul acesta la cea de-a 5-a ediţie. De la debut şi până în prezent, campania şi-a menţinut ideea principală, aceea că plasticul trebuie văzut ca o monedă de schimb cu care poţi susţine producătorii locali şi poţi contribui la protejarea mediului. Mecanismul nu a fost schimbat, ci doar îmbunătăţit prin introducerea aparatelor inteligente de colectare selectivă în 2022 si prin diversificarea ambalajelor colectate. Astfel, în perioada campaniei, oamenii aduc la Carrefour PET-uri, rPET-uri, ambalaje de sticlă sau doze de aluminiu, le introduc în RVM şi primesc la schimb fructe şi legume de sezon.
Rezultate:
În cele patru ediţii finalizate peste 230.000 de persoane au participat la Plata cu PET şi au reuşit să colecteze 1 milion PET-uri şi peste 350.000 de ambalaje din aluminiu şi sticlă în schimbul a 200 de tone de fructe şi legume româneşti. Iniţiativa Plata cu PET a atras în mai multe oraşe din ţară atenţia autorităţilor publice care au vrut să se alăture campaniei. Câteva dintre acestea sunt Jandarmeria din Satu Marea, Detaşamentul 1 Pompieri Oradea şi Baza de Aviaţie Boboc din Buzău. Aceste autorităţi publice au colectat PET-uri în schimbul fructelor şi legumelor pentru comunităţile dezavantajate. În ediţiile precedente caravana Plata cu PET a staţionat timp de 5 zile în fiecare oraş implicat, însă în cea de-a cincea ediţie, românii pot aduce ambalaje reciclabile doar timp de trei zile. Resursele financiare cumulate în realizate ediţiei cu numărul patru însumează 1.159.258 lei (2022). Impactul pe termen lung al acestei campanii constă în formarea unui obicei de reciclare care va fi indispensabil odată cu introducerea sistemului de garanţie-returnare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro