CSR 2023. Raftul cu Bunătăţi Locale
Motivaţie:
Micii producători locali sunt păstrătorii unor tradiţii gastronomice valoroase şi au nevoie de susţinere într-o lume tot mai industrializată. Raftul cu Bunătăţi Locale susţine dezvoltarea acestora, oferindu-le expunere şi creşterea vânzărilor.
Iniţiativa avantajează atât producătorii, prin acces la piaţa de retail şi promovare, cât şi clienţii, ce pot bucura de mai multe produse de calitate, naturale, şi de informaţii despre originea acestora. Accesarea unor coduri QR îi conduce direct la datele producătorilor înscrişi şi în celălalt proiect Profi de sprijinire a satului românesc, platforma via-profi.ro.
„Profi fiind un lanţ de magazine româneşti ce există doar în Romania, ne-am angajat sincer să sprijinim micii producători locali şi să le oferim clienţilor noştri gusturi tradiţionale cu care s-au obişnuit din copilărie”, declară Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate la Profi.
Descrierea proiectului:
După târgul organizat de Profi la Apoş în septembrie 2022 pentru a evidenţia valoarea producătorilor locali şi a le mări şansa de a-şi prezenta la nivel naţional roadele muncii lor, Raftul cu Bunătăţi Locale a fost lansat oficial la Cluj în luna octombrie a anului trecut. Reprezentanţi Profi au mers în teren pentru a cunoaşte roducatori locali, a le degusta produsele şi a le oferi consultanţă.
Proiectul este în curs de desfăşurare. Peste 2.000.000 lei au fost investiţi până acum în cele două proiecte prin care susţienem micii producători locali: Raftul cu Bunătăţi Locale şi Via Profi.
Rezultate:
Raftul cu Bunătăţi Locale acoperă azi şase de judeţe şi 22 de magazine Profi, cu peste 100 de producători şi 700 de produse. Autorităţile locale au îmbrăţişat această iniţiativă, considerând-o un sprijin binevenit la dezvoltarea economică din zona lor, dar şi pentru menţinerea tradiţiilor şi a pieţei muncii. Consumatorii au devenit mai conştienţi de ceea ce consumă şi acordă acum mai multă atenţie produselor locale. Proiectul contribuie şi la reducerea amprentei de carbon la sol.
„Profi va continua să extindă prezenţa produselor locale pe rafturile magazinelor sale. Dorim să ajungem în minimum opt judeţe, să creştem numărul magazinelor unde implementăm proiectul şi să continuăm colaborarea cu tot mai mulţi producători locali”, adaugă Gabriela Sîrbu.
De ce este importantă implicarea companiilor din România în proiecte de responsabilitate socială? „Considerăm că toţi avem o datoria să acţionăm în comunităţile noastre. Companiile împreună cu ONG-urile, mediul politic şi guvernamental au o mare capacitate organizatorică şi de mobilizare, şi pot acţiona mai eficient pentru binele economiei, pentru binele României”, conchide Gabriela Sîrbu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro