Cu ce avioane zburam in concedii: Ryanair plasează cea mai mare comandă de avioane Boeing din istoria sa
Ryanair a fost de acord să cumpere 150 de avioane noi Boeing 737-10 şi a luat opţiuni pentru alte 150 de avioane, încheind cea mai mare comandă făcută vreodată de o companie irlandeză pentru produse fabricate în SUA, conform CNN.
Tranzacţia valorează 40 de miliarde de dolari, a anunţat marţi Ryanair într-un comunicat, care nu conţinea criticile dure pe care directorul general Michael O'Leary le-a adresat anterior companiei Boeing din cauza întârzierilor în livrarea aeronavelor comandate de compania aeriană.
Preţul acţiunilor Boeing a crescut cu peste 3% la New York. Ryanair a crescut cu 2%.
Avioanele, cele mai mari dintre aeronavele 737 Max de la Boeing, vor fi livrate între 2027 şi 2033. Cel mai mare transportator economic din Europa a declarat că achiziţia îl va ajuta să crească numărul de pasageri de la 168 de milioane în anul care se încheie în martie 2023 la 300 de milioane până în martie 2034.
"Această nouă comandă va permite companiei Ryanair să asigure o creştere susţinută a traficului şi a turismului la tarife mai mici (şi emisii mai mici pe zbor) în toate ţările europene în care Ryanair continuă să fie liderul redresării traficului, turismului şi locurilor de muncă după Covid," a adăugat Ryanair.
Transportatorul low-cost şi-a revenit din pandemie mai repede decât o mare parte a industriei aviatice, crescându-şi cota de piaţă în timp ce mai mulţi concurenţi au dat faliment sau şi-au redus flotele şi capacitatea de transport de pasageri.
Ryanair a înregistrat un profit record pentru cele trei luni până la 31 decembrie, după ce a majorat tarifele aeriene cu 14% faţă de nivelul de dinaintea pandemiei. Compania va raporta profiturile pentru întregul an pe 22 mai.
Marţi, O'Leary a declarat că transportatorul a fost "încântat să semneze această comandă record de avioane", pentru "aeronave mai mari, mai eficiente şi mai ecologice".
Anul trecut, şeful deschis al companiei aeriene a întrerupt discuţiile cu Boeing din cauza unei dispute privind preţurile şi a descris conducerea constructorului de
avioane ca fiind "găini fără cap", într-o critică dură şi plină de înjurături la adresa întârzierilor de livrare.
Întrebat în timpul unui interviu acordat marţi la CNBC dacă regretă acele comentarii, O'Leary a spus că nu, deşi a adăugat: "Îmi dau frecvent drumul la gură, nu întotdeauna neapărat cu acurateţe".
"Acest lucru este un pic ca o căsătorie. Avem certuri ocazionale, ne certăm din când în când, dar ne sărutăm şi ne împăcăm şi apoi plătesc."
În acelaşi interviu, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat că este de acord cu criticile anterioare ale lui O'Leary.
"El a fost clar. Emoţiile sale s-au văzut", a spus el. "Acesta a fost un mesaj incredibil de important pentru compania Boeing, pentru mine, pentru echipa noastră din Seattle".
În cadrul unei conferinţe de presă de marţi, O'Leary a declarat că Boeing a făcut progrese semnificative în recuperarea decalajelor, potrivit Reuters. În ceea ce priveşte preţurile, directorul executiv al Ryanair a spus: "În opinia noastră, nu va fi niciodată suficient de ieftin, iar în opinia Boeing este întotdeauna mult prea ieftin".
Tranzacţia va fi supusă aprobării acţionarilor în cadrul adunării anuale a acţionarilor Ryanair din septembrie. Ryanair este unul dintre cei mai mari clienţi ai Boeing, cu peste 600 de avioane în flotă sau în comandă, potrivit site-ului său.
Tranzacţia este o veste bună pentru Boeing, care a avut dificultăţi în a-şi reveni după două accidente fatale în care au fost implicate avioanele 737 Max. Constructorul de avioane a raportat doar un singur trimestru profitabil de când 737 Max a fost oprit la sol pentru 20 de luni începând cu martie 2019.
Boeing a rămas mult în urma rivalului Airbus în ceea ce priveşte vânzările de avioane cu un singur culoar care domină piaţa avioanelor comerciale. Dar a avut probleme şi pe segmentul avioanelor de mare capacitate, unde este mai competitiv.
A fost nevoită să oprească livrările modelului 787 Dreamliner timp de mai bine de un an din cauza unor probleme de control al calităţii şi să amâne dezvoltarea finală a celui mai nou avion cu fuselaj lat, 777X, care acum nu va fi gata cel puţin până în 2025.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro