Cu ce strategie vin marile lanţuri internaţionale de fast-food: angajaţii tineri sunt trimişi acasă

Autor: Andra Stroe Postat la 07 noiembrie 2018 421 afişări

Pe lângă companii precum Amazon, care scad numărul angajaţilor sezonieri pentru a-i înlocui cu roboţi, o nouă tendinţă se conturează la nivel de resurse umane în cadrul unor lanţuri americane de fast-food, precum McDonald’s: angajarea personalului în vârstă.

Cu ce strategie vin marile lanţuri internaţionale de fast-food: angajaţii tineri sunt trimişi acasă

Potrivit Bloomberg, restaurantele recrutează în centre de bătrâni şi în biserici, sau pe site-uri dedicat persoanelor trecute de 50 de ani, precum site-ul organizaţiei nonprofit AARP. Recrutanţii spun că angajaţii în vârstă au o serie de calităţi mai greu de găsit în cazul tinerilor, precum punctualitatea sau un comportament prietenos, dar sunt şi mai prietenoşi şi au alte abilităţi sociale faţă de generaţiile crescute “în online”.

Începând cu 2014 până în 2024, numărul angajaţilor americani cu vârste între 65-74 ani este preconizat că va creşte cu 4,5%, în timp ce personalul cu vârste de 16-24 se aşteaptă să scadă cu 1,4%, potrivit Biroului de Statistică al Muncii din SUA.

Un alt avantaj al companiilor este că dobândesc forţă de muncă cu zeci de ani de experienţă în plus cu aceleaşi salarii. De asemenea, spre deosebire de cei tineri, angajaţii în vârstă au stabilitate, nu caută să se mute dintr-un loc în altul pentru a câştiga mai mult.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
personal,
fast-food,
strategie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.