Cum a ajuns un oraş din Germania să fie transformat in poarta de acces a Chinei în Europa
În secolul XX, oraşul german Duisburg era o aşezare bazată pe exploatare minieră şi industrie; astăzi, Duisburg este cel mai mare port de fluviu din lume, unde 80% din trenurile plecate din China fac prima oprire în Europa.
În fiecare săptămâna, 30 de trenuri chinezeşti ajung la un terminal din Duisburg încărcate cu haine, jucării sau electronice. Mărfurile sunt stocate în depozite de mărimea unui stadion şi trimise, ulterior, către Grecia, Spania sau Marea Britanie.
Duisburg a ajuns un punct-cheie graţie Silk&Road, un proiect uriaş de infrastructură dezvoltat de autorităţile chineze. Miliardele asiaticilor par să transforme oraşul nemţesc într-un hub logistic la nivelul întregii Europe.
Un alt aspect interesant este că numărul locuitorul chinezi din Duisburg s-a dublat în ultimii opt ani. Şi industria HoReCa s-a adaptat schimbărilor, numărul restaurantelor cu specific chinezesc crescând în mod substanţial.
Problema autorităţilor din Duisburg se leagă, însă, de trenurile care se întorc în China. Pentru două camioane pline cu marfă care ajung în Germania, unul singur pleacă cu produse destinate pieţei asiatice. În condiţiile în care taxa de staţionare e de cinci ori mai mică în condiţiile în care camionul este gol, deficitul comercial reprezintă o problemă şi pentru operatorii logistici.