Cum a profitat până acum China de războiul din Ucraina
Comerţul bilateral dintre China şi Rusia a atins în luna iunie cel mai ridicat nivel de la începutul războiului din Ucraina, relevă date vamale din China citate de Reuters, într-o perioadă în care relaţiile dintre cele două ţări se situează la noi cote record
Comerţul bilateral dintre China şi Rusia a atins în luna iunie cel mai ridicat nivel de la începutul războiului din Ucraina, relevă date vamale din China citate de Reuters, într-o perioadă în care relaţiile dintre cele două ţări se situează la noi cote record.
Comerţul bilateral a atins o valoare de 20,83 miliarde de dolari în iunie, cel mai ridicat nivel de la începutul războiului, în pofida încetinirii cererii mondiale şi riscurilor geopolitice în creştere.
Importurile Chinei din Rusia au crescut cu 15,7% la 11,28 miliarde de dolari, peste avansul de 10% din mai. China cumpără din Rusia la preţuri reduse petrol, cărbune şi unele metale. China importă volume record de petrol în pofida economiei sale slăbite, profitând de ţiţeiul ieftin rusesc pentru a-şi face stocuri şi a exporta produse rafinate, notează Financial Times.
Pe prima jumătate a acestui an, China a important 11,4 milioane de bari de ţiţei pe zi, în creştere cu 11,7% în termeni anuali şi cu 15,3% faţă de nivelurile de dinaintea pandemiei. Importurile din Rusia au atins 2,13 milioane de barili pe zi în primul semestru din acest an, peste cele
1,88 milioane de barili pe zi importate din Arabia Saudită, Rusia devenind cel mai mare furnizor de ţiţei pentru China până acum în acest an.
În anul de când Rusia a invadat Ucraina, apetitul Chinei pentru petrolul, gazele şi cărbunele rusesc a crescut accelerat, importurile avansând cu mai mult de jumătate, potrivit Bloomberg.
Cheltuielile Beijingului pe energie rusească au crescut la 88 miliarde de dolari în primul an de când Rusia a invadat Ucraina, China înlocuind alţi cumpărători care evită exporturile ruseşti din cauza războiului. În anul anterior, cheltuielile Beijingului pe energie din Rusia se ridicaseră la 57 miliarde de dolari.
China şi-a dublat aproape şi importurile de aluminiu rusesc, în condiţiile în care acesta este ocolit de unii cumpărători occidentali.
China cumpără o mulţime de materii prime din Rusia, dar nu şi grâu. Ţara a fost în schimb cel mai mare beneficiar al acordului privind cerealele ucrainene din cadrul căruia Rusia s-a retras recent, achiziţionând aproape un sfert din exporturile totale deblocate în urma iniţiativei.
În acelaşi timp, China profită de retragerea firmelor occidentale din Rusia pentru a umple golul lăsat de acestea pe piaţa auto a ţării.
Potrivit datelor Autostat citate de Reuters, şase din cele mai importante 10 branduri din industria auto rusească după cota de piaţă sunt chineze, mărci ca Haval, Chery şi Geely umplând golul lăsat de firmele occidentale care s-au retras.
Relansarea Moskvich, modelul clasic din era sovietică, în Rusia reprezintă de asemenea un semn al influenţei în creştere a Chinei asupra unui sector important al economiei ruseşti.
Maşinile importate din China reprezintă acum 49% din piaţa rusească, atingând 40.000 de unităţi în iunie, comparativ cu o cotă de doar 7% în iunie 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro