Cum face un business românesc milioane de euro cu ajutorul plantelor

Autor: Andra Stroe Postat la 04 aprilie 2024 40 afişări

Cum face un business românesc milioane de euro cu ajutorul plantelor

PlantExtract, cel mai mare producător român de extracte gemoterapice şi singurul producător local de medicamente homeopate, parte a grupului Europlant, a raportat o creştere a business-ului cu 10,5% în 2023, comparativ cu anul anterior. Astfel, compania clujeană a ajuns la o cifră de a afaceri de 9 milioane de euro (45 milioane lei). Mai mult, performanţa companiei vine în contextul în care piaţa produselor pentru îngrijirea sănătăţii, care se eliberează fără prescripţie medicală (suplimente alimentare, dispozitive medicale, medicamente OTC, dermato-cosmetice, produse pentru copii), a scăzut, anul trecut, cu cca. 1% în unităţi, conform analizei IQVia.

„2023 a fost un an marcat de impredictibilitatea şi volatilitatea mediului de business, iar mediul inflaţionist generalizat a impactat piaţa pe care activăm. Cu toate acestea, consolidarea rezultatelor pentru brandurile tradiţionale din portofoliu, lansarea de 6 noi produse şi intensificarea parteneriatelor cu famaciile şi magazinele de produse naturale au avut un impact benefic în creşterea businessului. De asemenea, orientarea tot mai intensă a consumatorilor către produse naturale destinate sănătăţii a contribuit la evoluţia raportată anul trecut”, a declarat Liviu Ungureanu, Managing Director, PlantExtrakt.

Potrivit afirmaţiilor sale, cea mai mare parte a vânzărilor raportate de companie anul trecut au fost realizate pe segmentul produselor gemoterapice, atât unitare, cât şi complexe – gama Polygemma, acestea reprezentând cca. 49% din valoarea totală. Un procent important din afaceri este adus şi de produsele fitoterapice, care însumează cca. 42%. Tincturile şi produsele homepatice au şi ele un aport în business, cu creşteri de la an la an.

„Principalul motiv pentru care gemoterapicele complexe – gama Polygemma – şi fitoterapicele sunt pe primul loc în topul vânzărilor este uşurinţa consumatorilor de a înţelege utilitatea produselor de acest tip, acestea având recomandări clare pentru sănătate, menţionate pe etichetă, ambalaj şi prospect”, a afirmat Liviu Ungureanu.

Reprezentantul PlantExtrakt a subliniat, de asemenea, că cca. 5% din vânzările companiei sunt realizate la export. Astfel, extractele din plante şi produsele finite fabricate la Rădaia, Cluj, ajung în magazine din 5 continente şi 20 de ţări, printre care Germania, Statele Unite ale Americii şi India.

Business în creştere cu 14% şi în 2024

În ceea ce priveşte estimările pentru anul în curs, PlantExtrakt mizează pe un avans cu cca. 14% a business-ului în 2024, la cca. 10,25 milioane de euro. Creşterea va fi susţinută atât de lansarea de noi produse pe piaţa locală, cât şi de consecvenţa de care dă dovadă compania în privinţa calităţii produselor.

„Mai mult de atât, contextul de piaţă şi interesul tot mai mare al românilor de a se îndrepta către produse naturale pentru sănătate va contribui la atingerea ţintei de vânzări din acest an”, a mai spus Liviu Ungureanu.

Astfel, în ultima perioadă, PlantExtrakt şi-a extins gama cu un produs nou, realizat cu ingrediente active 100% naturale, de origine vegetală, special conceput pentru combaterea celor mai întâlnite probleme gastrice.

PlantExtrakt operează propria unitate de producţie în Rădaia, Cluj, şi oferă un portofoliu diversificat, cuprinzând peste 170 de produse gemoterapice şi fitoterapice şi o gamă amplă de medicamente homeopate (peste 3.000 de produse).

“Suntem cel mai mare producător român de extracte gemoterapice şi singurul de medicamente homeopate, fiind recunoscuţi pentru calitatea fitoterapicelor noastre. Iar acest lucru este posibil atât datorită unităţii de producţie certificate pentru bună practică farmaceutică, care dispune de un laborator propriu şi de tehnologii moderne, cât şi de faptul că majoritatea materiei prime vegetale provine din culturile proprii de plante medicinale, realizate pe terenuri agricole ecologizate, pe care le deţinem”, a subliniat Liviu Ungureanu.

Impactul inflaţiei asupra pieţei de produse medicale de larg consum

În ultimii doi ani, piaţa de produse medicale de larg consum (CHC) a cunoscut un parcurs oscilant, influenţat de o serie de factori majori. În perioada pandemiei, s-a remarcat o expansiune semnificativă, stimulată de îngrijorarea tot mai mare a consumatorilor în ceea ce priveşte întărirea imunităţii şi gestionarea simptomelor infecţiilor respiratorii. Cu toate acestea, odată cu ajustarea economiei la noile condiţii post-pandemice şi creşterea inflaţiei, piaţa CHC a înregistrat o uşoară descreştere în volumul de unităţi vândute. Această tendinţă poate fi atribuită, în parte, scăderii capacităţii de cumpărare a consumatorilor, care au fost constrânşi să renunţe la achiziţionarea anumitor produse considerate neesenţiale.

"Cu toate acestea, în ciuda acestei evoluţii negative din punct de vedere cantitativ, există un segment care a înregistrat o creştere semnificativă - produsele cu ingrediente naturale. Estimările noastre indică o creştere pe acest segment, în timp ce piaţa CHC a înregistrat o scădere de aproximativ 1% în unităţi conform analizei IQVia", a încheiat Liviu Ungureanu.

Această constatare sugerează o schimbare semnificativă în preferinţele şi comportamentul consumatorilor, care ar putea influenţa direcţia viitoare a pieţei.

PlantExtrakt este o companie cu o experienţă de peste 30 de ani în prelucrarea plantelor, fiind recunoscută pentru producţia de extracte gemoterapice, medicamente homeopate şi produse fitoterapeutice. Cu o fabrică certificată pentru bună practică farmaceutică (GMP), situată în Rădaia, Cluj, compania asigură constanţa calităţii remarcabile a produselor sale.

Brandul oferă un portofoliu ce cuprinde un total de peste 170 de produse gemoterapice şi fitoterapice şi o gamă amplă de medicamente homeopate (peste 3.000 de produse).

Într-un pas strategic, în 2019, PlantExtrakt a fost preluată de către compania nemtească MB Holding, care are peste 4000 de angajaţi la nivel global; şi este acum parte din divizia Europlant Grup. Această preluare consolidează poziţia companiei în piaţă şi deschide noi oportunităţi pentru dezvoltarea şi extinderea la nivel internaţional.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
produse,
crestere,
companie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.