Cum se manifestă în realitate înlocuirea angajaţilor din servicii cu tehnologia: Americanii încep să utilizeze coduri QR pentru costuri mai mici cu resursa umană

Autor: Alex Ciutacu Postat la 31 august 2021 81 afişări

Cum se manifestă în realitate înlocuirea angajaţilor din servicii cu tehnologia: Americanii încep să utilizeze coduri QR pentru costuri mai mici cu resursa umană

Discuţiile din spaţiul public legate de înlocuirea angajaţilor cu roboţi tind să capete dimensiuni de tip SF de cele mai multe ori, însă soluţiile utilizate de companii sunt mult mai aproape de realitate şi se traduc uneori chiar şi prin banalul cod QR.

Financial Times a scris despre Alexa Allamano, o antreprenoare din Washington, SUA, care deţine un magazine de bijuterii. Înainte de şocul generat în economie şi societate de criza sanitară, ea avea şi un angajat part-time care lucra în magazine pe partea de vânzări.

Cu toate acestea, când magazinul s-a redeschis după mai multe luni în care restricţiile au forţat businessul să pună lacătul pe uşă, munca acelei persoane a fost preluată de tehnologia codurilor QR.

Antreprenoarea şi-a regândit businessul, iar cei care ajung acum la magazine pot scana cu telefonul mobil codul QR de lângă fiecare produs despre care vor să afle mai multe informaţii şi pe care vor să îl cumpere.

„Seamănă cu modul în care cumpărăm online, dar se întâmplă fizic în magazine”, a spus ea.

Clienţii mai trec astăzi pragul magazinului doar pentru a ridica produsele comandate sau pentru consultanţă atunci când vine vorba de produse personalizate, iar Alexa Allamano lucrează singură şi nu mai are nevoie de alţi angajaţi.

Oamenii care lucrează în facilităţi de producţie şi centre de distribuţie îşi fac griji deja de câţiva ani legat de modul în care angajatorii îi vor înlocui cu roboţi şi inteligenţă artificială, dar pandemia a scos la iveală şi o criză a angajaţilor din servicii.

Aceştia abia acum se confruntă cu realitatea evoluţiei tehnologice şi cu posibilitatea ca instrumentele software să preia din sarcinile realizate de zeci de ani de angajaţii cu salarii mici din sectorul se servicii.

Însă „ameninţarea” pentru ei nu vine în acest moment dinspre roboţi şi inteligenţă artificială, ci mai degrabă dinspre ceea ce considerăm a fi banalul cod QR.

Multe restaurante au început să utilizeze coduri QR şi alte sisteme de gestiune pentru a prelua comenzile clienţilor, în timp ce magazinele alimentare încep să utilizeze din ce în ce mai mult case self-checkout care înlocuiesc casierii.

Schimbarea din piaţă ar putea însemna că o parte dintre cele 1,7 milioane de joburi din industria ospitalităţii şi din cele 270.000 de joburi din retail pe care economia americană le-a pierdut din februarie 2020 până acum s-ar putea să nu se mai întoarcă niciodată.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.