Cum vinzi 1,2 miliarde euro?
La peste un an de la demararea lucrarilor, cartierul Baneasa prinde contur. Cateva magazine s-au deschis deja, se construiesc apartamente si tocmai au inceput lucrarile la cladirile de birouri. Dar cineva trebuie sa ocupe imobilele construite. Cine vinde un proiect de 1,2 mld. euro?
La peste un an de la demararea lucrarilor, cartierul Baneasa prinde contur. Cateva magazine s-au deschis deja, se construiesc apartamente si tocmai au inceput lucrarile la cladirile de birouri. Dar cineva trebuie sa ocupe imobilele construite. Cine vinde un proiect de 1,2 mld. euro?
Este imens, dar m-au atras chiar dimensiunea proiectului si posibilitatea de a construi o echipa", declara, intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin in primavara, Alin Negulescu, director de vanzari al Baneasa Rezidential. Partea rezidentiala a cartierului Baneasa este cea mai intinsa, ca suprafata de teren ocupata, si prevede constructia a peste 3.000 de locuinte. Alaturi de Negulescu, echipa Baneasa Rezidential mai cuprinde trei oameni de vanzari si inca doua persoane de suport.
Obiectivul pentru 2006 si prima jumatate a anului viitor este vanzarea a peste 160 de apartamente. Dezvoltarea sectorului rezidential din cartierul Baneasa a inceput cu cateva blocuri, care vor avea in total 227 de apartamente si ar trebui sa fie finalizate pana in decembrie 2007. Dupa care echipa se va concentra pe vanzarea caselor si vilelor din proiect. Practic, fiecare om din echipa rezidentiala ar trebui sa vanda circa 500 de locuinte intr-un deceniu.
Proiectul Baneasa, construit de compania Baneasa Investments - detinuta de Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara Bucuresti (USAMVB) si un grup de firme controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu -, prevede constructia unui nou cartier in nordul Bucurestiului. Intins pe o suprafata de circa 220 ha - adica 1% din suprafata totala a Capitalei - proiectul va cuprinde o zona comerciala, un parc de afaceri si mai multe zone rezidentiale. Potrivit oficialilor companiei, proiectul va necesita investitii de 1,2 miliarde de euro pana in 2015.
Din aceasta suma, cea mai mare parte - circa doua treimi - va fi alocata constructiei de locuinte. Practic, sase oameni pregatesc acum vanzarea unor resedinte care vor necesita investitii de 800 mil. euro. Cea mai avansata sectiune a proiectului este zona comerciala. Compania a inchiriat o parte din teren mai multor firme care au dezvoltat aici magazine pentru lanturile de retail. S-au deschis deja Metro, Carrefour si Bricostore, iar pana la finalul anului ar urma sa fie gata si un magazin Mobexpert. Iar in primavara lui 2007 va fi deschis si primul magazin din
Pentru a inchide cercul, recent au inceput lucrarile la un centru comercial si de divertisment, ce va necesita investitii de circa 150 mil. euro. La inceputul anului, Baneasa Investments l-a recrutat pentru acest proiect pe Ali Ergun Ergen, omul care a condus Anchor Mall, dezvoltatorul celor mai mari mall-uri din Capitala, Bucuresti Mall si Plaza Romania. "E o mare provocare", spunea la cateva saptamani de la numire Ali Ergun Ergen.
Intre timp, a avut timp sa-si stabileasca obiectivele pentru
Tot de curand au inceput si lucrarile la imobilele de birouri, al treilea sector al proiectului Baneasa. Conform datelor oficiale,
De inchirierea imobilelor se ocupa doi oameni de vanzari, dar echipa mai cuprinde alte patru persoane insarcinate cu supervizarea constructiei si trei arhitecti. Nicoleta Radu, care a lucrat in cadrul companiei imobiliare Colliers International, este liderul echipei BB&TP. Ea spune ca lucrarile vor avea loc in mai multe faze, iar obiectivele de vanzari sunt stabilite in functie de aceste faze.
In 2006, "vrem sa contractam aproximativ 40% din totalul suprafetei de inchiriat din faza I", spune ea. In aceasta prima faza, vor fi construite doua cladiri cu o suprafata totala de 30.000 de metri patrati, astfel ca pana la finele anului, echipa de la birouri ar trebui sa semneze contractele pentru circa 12.000 mp. Cele doua imobile ar trebui sa fie terminate in toamna anului viitor.
Pe langa cele 11 cladiri de birouri, in zona parcului de afaceri mai sunt planificate si constructia unui centru medical cu trei clinici si un spital, a unui hotel de 4 stele cu centru de conferinte, precum si a unor mici zone de spatii comerciale pentru cei care vor lucra in zona. Spre deosebire de locuinte, cladirile de birouri nu vor fi vandute, afirma oficialii Baneasa Investments. Astfel ca, pentru a recupera investitiile de circa 250 mil. euro, estimate pentru constructia BB&TP, echipa Nicoletei Radu trebuie sa gaseasca in cinci ani chiriasi pentru 160.000 mp.
Dat fiind ca sunt, practic, doar doi oameni de vanzari, fiecare ar trebui sa gaseasca ocupanti pentru 16.000 mp anual. In total, de vanzarea proiectului Baneasa se ocupa pentru moment doar sapte oameni, carora li se adauga alti noua de suport, ceea ce inseamna ca 16 oameni vand un proiect de 1,2 mld. euro. Un calcul arata ca, in zece ani, fiecare dintre ei ar trebui sa atraga clienti de 75 mil. euro. Celor 16 li se adauga altii din companiile implicate in proiect, precum si agenti din companiile imobiliare, cu care colaboreaza Baneasa Investments.
Pentru cei trei sefi ai companiilor care se ocupa de fiecare segment al proiectului, aceasta afacere este cea mai mare provocare de pana acum. Cu atat mai mult cu cat echipele pe care le coordoneaza nu sunt foarte mari. De altfel, intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin in primavara, Alin Negulescu recunostea ca l-a atras "dimensiunea acestui proiect si posibilitatea de a construi o echipa". Negulescu a creat mai multe afaceri in
"Imi place sa vand si vand orice", spune el. Iar conducerea Baneasa Investments l-a convins in toamna anului trecut sa se alature echipei de vanzari a proiectului pe care il cunostea "de cand era la faza de o hartie - un A4". Nicoleta Radu si Ali Ergun Ergen spun, la randul lor, ca au o oportunitate excelenta de a crea un concept de la zero. Atat ei, cat si echipele pe care le coordoneaza au ani buni de munca in fata. Si chiar daca nu toate obiectivele de vanzari au fost batute in cuie, este clar ca fiecare dintre cei implicati trebuie sa aduca in Baneasa clienti de milioane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro