De ce a scăzut Dacia producţia cu o treime în ianuarie. Explicaţia conducerii uzinei

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 februarie 2020 51 afişări

De ce a scăzut Dacia producţia cu o treime în ianuarie. Explicaţia conducerii uzinei

Pentru prima dată în ultimii cinci ani uzina Dacia a început anul cu o scădere puternică a producţiei în luna ianuarie, în contextul în care SUV-ul Duster, cel „ressponsabil” de cea mai mare parte din producţie a devenit anul trecut al doilea cel mai bine vândut SUV mic la nivel european. Mai mult, întreg segmentul din care Duster face parte, a urcat anul trecut cu 16%, în timp ce SUV-ul românesc a crescut cu 22%. Cu toate acestea, conducerea Dacia se aşteaptă la scăderi în 2020 la nivel european.

„Am adaptat producţia ritmului încetinit al pieţei europene”, au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare Groupe Renault România.

În luna ianuarie s-au produs pe piaţa auto locală 43.043 de maşini, în creştere cu 3,1% faţă de perioada similară a anului trecut. dintre acestea, 22.257 de autoturisme au fost produse la Dacia, în scădere cu 32% faţă de ianuarie 2019. De partea cealaltă, Ford a ajuns la 19.786 de maşini, în creştere cu 133% faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care în octombire 2019 a intrat în producţie noul SUV Puma, alături de EcoSport. Astfel, în premieră, uzina Ford s-a apropiat la mai puţin de 3.000 de unităţi de Dacia, în contextul în care anul trecut Dacia producea de două ori mai multe maşini ca Ford. Pe de altă, parte, în 2019 Ford producea doar EcoSport, în timp ce acum produce şi Puma.

În cazul Dacia cele 10.000 de maşini în minus vin din scăderea puternică a producţiei SUV-ului Duster. Dacă în ianuarie 2019 erau produse 25.442 de SUV-uri Duster, luna trecută s-au asamblat numai 15.687 de unităţi, în scădere cu 40% faţă de perioada similară a anului trecut. oficialii Dacia nu au oferit niciun comentariu pe această temă până la închiderea ediţiei.

În configuratorul Duster a fost eliminată versiunea cu motorul de 1,33 litri benzină turbo alături de tracţiunea integrală. Singurul motor disponibil în versiune 4x4 a rămas 1,5 dCi de 115 CP. Anul trecut pentru câteva luni s-a produs versiunea de 150 CP benzină 4x4.

În cazul Sandero producţia a urcat la aproape 3.800 de unităţi, faţă de 2.159 în ianuarie 2019, la Logan a rămas stabilă în jurul a 2.600-2.700 de unităţi, în timp ce Logan MCV a scăzut uşor de la 1.558 la 1.129 de maşini.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
productie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.