DECIZIE a Curţii Europeane de Justiţie, într-un caz asemănător Alexandrei Măceşanu: Apelurile la 112 vor putea fi efectuate şi fără SIM şi vor putea fi localizate
Companiile de telecomunicaţii trebuie să transmită gratuit informaţiile care permit localizarea apelantului autorităţii care tratează apelurile la 112, iar statele membre trebuie să se asigure că această obligaţie este pusă în aplicare chiar dacă telefonul mobil nu este echipat cu o cartelă SIM.
Hotărârea a fost luată de Curtea Europeană de Justiţie, în baza unei acţiuni deschisă de rudele unei tinere din Lituania care a fost răpită, violată şi arsă de vie în portbagajul unui autoturism. În timp ce se afla închisă în acest portbagaj, aceasta a format, folosind un telefon mobil, numărul european unic pentru apelurile de urgenţă „112” de aproximativ 10 ori pentru a solicita ajutor.
Cu toate acestea, echipamentele centrului de recepţie a apelurilor de urgenţă nu afişau numărul telefonului mobil utilizat, ceea ce a împiedicat localizarea sa. Nu s-a putut stabili dacă telefonul mobil utilizat de ES era echipat cu o cartelă SIM şi nici motivul pentru care numărul său nu era vizibil la centrul de recepţie a apelurilor de urgenţă.
Alexandra a sunat de pe telefonul lui Gheorghe Dincă de trei ori, dar autorităţile nu au reuşit să identifice proprietarul pentru că era o cartelă prepay. Dacă legea privind obligativitatea înregistrării cartelelor prepay, pe baza buletinului, ar fi fost în vigoare, Gheorghe Dincă ar fi fost reperat imediat de Poliţie. După cazul de la Caracal, Guvernul a modificat legislaţia pentru îmbunătăţirea localizării celor care sună la 112, astfel că de la 1 ianuarie 2020 cartelele prepay se vor vinde doar cu buletinul.
Rudele tinerei din Lituania au introdus o acţiune în faţa Vilniaus apygardos administracinis teismas (Tribunalul Administrativ Regional din Vilnius, Lituania), solicitând obligarea statului lituanian la repararea prejudiciului moral suferit de victimă, ES, şi de ei înşişi. În susţinerea acţiunii formulate, aceştia arată că Lituania nu a asigurat corect punerea în aplicare practică a Directivei privind „serviciul universal”care prevede că statele membre se asigură că întreprinderile de telecomunicaţii pun la dispoziţie în mod gratuit informaţii privind localizarea apelantului autorităţii care tratează apelurile de urgenţă la „112” imediat ce apelul a ajuns la acea autoritate.
Cititi mai multe pe www.mediafax.ro
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro