Directorul general Ferrari spune că aproape o treime dintre noii cumpărători au sub 40 de ani, chiar dacă listele de aşteptare cresc
În ciuda unei liste de aşteptare de trei ani pentru unele dintre maşinile sale, directorul general al Ferrari a declarat că firma nu are planuri de a supraîncărca producţia pentru a satisface cererea, conform CNBC.
"Suntem o marcă care nu caută volumul", a declarat Benedetto Vigna, CEO-ul Ferrari, pentru CNBC, într-un interviu exclusiv de la Pebble Beach. "Suntem un brand care caută valoarea şi respectarea clientului. Pentru noi, clientul este foarte, foarte important."
"Clientul dă o valoare maşinilor noastre pentru că sunt unice, pentru că sunt limitate, pentru că sunt exclusive", a mai spus el. "Am putea face mai mult, dar asta nu are sens. Ne vom jigni clienţii".
Echilibrul dintre creştere şi exclusivitate nu a fost niciodată mai critic pentru Ferrari. Preţul acţiunilor companiei a crescut cu 44% în ultimul an, la o valoare mai mare decât Ford sau General Motors, ceea ce creează presiune din partea acţionarilor pentru a continua creşterea puternică a vânzărilor şi a volumului.
Cu toate acestea, deoarece faimoasa marcă a calului cabrat este construită pe raritate şi pe proprietarii care se bazează pe o producţie limitată pentru a menţine valoarea maşinilor lor, se aşteaptă ca Ferrari să menţină un control strict asupra producţiei.
Anul trecut, Ferrari a produs 13.221 de vehicule, în creştere cu 18,5% faţă de 2021. Cererea încă depăşeşte cu mult oferta, dealerii spunând că aşteptarea pentru un nou SUV Purosangue şi alte modele este acum la trei ani sau mai mult. Mulţi cumpărători spun că nici măcar nu se pot înscrie pe lista de aşteptare pentru o maşină, deoarece pur şi simplu nu există suficientă producţie.
Fondatorul Enzo Ferrari a declarat în mod faimos că Ferrari ar produce "cu o maşină mai puţin decât cere piaţa". În prezent, deficitul este mult mai mare, unii analişti spunând că firma ar putea vinde cu uşurinţă de două ori mai multe maşini decât produce. Ferrari construieşte o nouă fabrică pentru vehiculele sale hibride şi electrice, dar nu este clar în ce măsură compania va creşte producţia.
Vigna a declarat că, în ciuda ofertei limitate, compania continuă să îşi extindă aria de acoperire în rândul clienţilor tinerii. Baza sa de clienţi s-a extins timp de 10 trimestre la rând, iar 30% dintre noii săi clienţi au mai puţin de 40 de ani, a spus el.
"Noii noştri clienţi sunt cu 10% mai tineri decât toţi clienţii pe care îi avem în lume", a spus el. "Deci calul cabrat loveşte puternic".
Vigna a adăugat că achiziţionarea unui Ferrari nu ar trebui să fie niciodată uşoară sau rapidă.
"Să cumperi un Ferrari este o experienţă care începe din momentul în care vezi pentru prima dată un Ferrari", a spus el. "Nu este ceva ce poţi obţine foarte uşor".
Cu toate acestea, în ultimii ani, Ferrari nu a reuşit să câştige cu uşurinţă în Formula 1. În prezent, Ferrari se află pe locul patru în clasamentul echipelor din F1, în urma Red Bull, Mercedes şi Aston Martin. Vigna a declarat că principalul obiectiv al echipei este îmbunătăţirea maşinii.
"Acest lucru este foarte important pentru noi, deoarece ADN-ul nostru este reprezentat de curse", a spus el. "Avem o maşină care este cea mai rapidă pentru noi până acum, dar nu este cea mai rapidă pe circuit. Aşa că trebuie să continuăm să ne îmbunătăţim".
Vigna l-a citat pe Enzo Ferrari: "Persoana care va veni după mine va trebui să preia o moştenire foarte simplă, să menţină vie acea dorinţă de progres care a fost urmărită în trecut."
"Asta este ceea ce trebuie să facem, în curse şi în tot ceea ce facem", a spus Vigna. "Trebuie să continuăm să muncim".
Când a fost întrebat dacă Lewis Hamilton, celebrul pilot de Formula 1 de la Mercedes, s-ar putea alătura echipei Ferrari, Vigna a spus: "Îi avem pe Charles Leclerc şi Carlos Sainz Jr., care fac o treabă fantastică. Deci, pentru noi, principala prioritate este ca maşina să fie mai competitivă".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro