Distribuitorul de medicamente Dona.Logistică, parte a grupului Dona, estimează o creştere de peste 20% a afacerilor în acest an, după ce în 2023 a raportat o cifră de afaceri de 1,32 miliarde lei
Distribuitorul de medicamente Dona.Logistică, parte a grupului Dona, estimează o creştere de peste 20% a afacerilor în acest an, după ce în 2023 a raportat o cifră de afaceri de 1,32 miliarde lei şi un profit net de 23 milioane lei.
”În primele 6 luni, piaţa a crescut în valoare, dar a scăzut în volum. Medicamentele cu prescriptie s-au scumpit cu 15% anul trecut, în august. Anul 2024 a fost foarte bun pe distribuţie, întârzierile nu au fost majore la furnizare”, a declarat în cadrul conferintei ZF Health&Pharma Summit '24 Andrei Condrea, directorul diviziei de distribuţie de medicamente, Dona.Logistică, firmă cu 2107 de angajati la finele lui 2023.
Pe de altă parte, el subliniază că firmele de distributie de medicamente au fost afectate în acest an de introducerea impozitului de 1% pe cifra de afaceri, în conditiile în care portofoliul lor include multe produse scumpe, la care nu câştigă 1%, adaosul fiind reglementat.
”Adaosul în distributie e 30 lei pe cutie, iar în retail este 35 de lei. Practic cumperi o cutie cu 20.000 lei şi o vinzi mai departe cu 20.030 lei, dar apoi plăteşti 200 lei impozit. Există un catalog national al medicamentelor cu prescriptie, iar preturile sunt calculate după algoritm”.
Andrei Condrea a mentionat că în luna aprilie a fost schimbată modalitatea de calcul al preturilor şi la produsele peste 1.500 lei s-a introdus un adaos de 1% pentru distribuitor, pe lângă cei 30 de lei.
Dona.Logistică derulează constant investiţii în resursa umană, dar şi în dotări şi flotă. ”Nu avem nevoie de capacităţi suplimentare acum, dar în 2 ani probabil va fi nevoie de investiţii suplimentare”.
Din piaţa de farmacii independente, distribuitorul acoperă peste 90% şi colaborează cu toate spitalele publice din ţară. ”Lucrăm şi cu lanţurile de farmacii, dar ele au deja de obicei un distribuitor în spate”.
Un pas nou făcut de companie în acest an a fost intrarea pe zona de distribuţie de medicamente veterinare, o piaţă destul de similară cu cea de produse umane, dar mult mai fragmentată. ”Principala diferenţă este că nu există rambursări, deci nici reglementări de preţ. Anumite produse pot fi date în cabinet, altele trebuie făcute în farmacia veterinară, iar de multe ori cabinetele veterinare au şi farmacii incluse”.
Grupul farmaceutic Dona, controlat de medicul şi antreprenorul Eugen Banciu, a analizat piaţa distribuţiei de produse veterinare în ultimul an până când a apărut posibilitatea unei tranzacţii şi a preluat divizia VET a companiei Vetro din Iaşi. Aşteptările pentru divizia nou achiziţionată sunt de vânzări de 70-80 mil. lei în primul an sub noul acţionar.
DONA. LOGISTICA detine intreaga retea de farmacii Dona, lansată în 1992 şi care a ajuns la peste 300 de unităti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro