ePayment: Tentativele de fraudă în 2011 au scăzut cu 15% faţă de 2010

Autor: Dorin Oancea Postat la 18 ianuarie 2012 54 afişări

Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerţ electronic ePayment au fost în 2011 mai puţine cu 15% faţă de anul anterior. Sistemul ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă.

La numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacţiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienţii ePayment se ridică la alţi 520.000 euro in 2011.

Principalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de neautorizarea unei tranzacţii online (introducerea greşită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacţia, cardul are o limită de sumă pentru tranzacţii online etc.). Alte incidente au fost legate de 3D Secure (cum se stabileşte parola sau cu cine? cum funcţionează?), precum şi de detaliile legate de comandă sau plata online (verificarea detaliilor din comandă, clientul doreşte să se asigure că plata este finalizată etc.)

În ceea ce priveşte tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilenţa sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) şi alte servicii (13%).

Cele mai puţin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment şi plata de utilităţi, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.

Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăşi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franţa, Australia, Germania, Brazilia şi Canada.

În urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieşit că aceşta provin din România în proporţie de 24%, Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) şi din Franţa, Brazilia, Spania, Germania sau Columbia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ePayment,
tentative,
fraudă
/actualitate/epayment-tentativele-de-frauda-in-2011-au-scazut-cu-15-fata-de-2010-9155515
9155515
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.