Europenii se pregătesc să primească turiştii străini, dar România încă lucrează la un plan de relansare a turismului local
Ţările europene precum Bulgaria şi Grecia se pregătesc să primească turiştii străini, pe când autorităţile române încă lucrează la un plan de relansare a turismului local. Iuliana Tasie, vicepreşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) şi director general al Ana Hotels Europa Eforie Nord, este de părere că întârzierea prezentării unui astfel de plan va afecta semnificativ incomingul anul acesta.
„Soluţii există, dar dacă nu le promovăm, atunci nu vom avea nici turişti“.
Ţările europene precum Bulgaria şi Grecia se pregătesc să primească turiştii străini, pe când autorităţile române încă lucrează la un plan de relansare a turismului local. Iuliana Tasie, vicepreşedinte al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) şi director general al Ana Hotels Europa Eforie Nord, este de părere că întârzierea prezentării unui astfel de plan va afecta semnificativ incomingul anul acesta.
„Lucrăm la un calendar clar de relansare a turismului, faptul că nu avem un calendar clar va fi o problemă pentru turiştii străini care vor să vină în România, pentru că nu ştiu dacă pot accesa serviciile de aici. Suntem singura ţară care are turism din Europa, dar care nu prezintă un plan, cum au făcut Bulgaria, Grecia, Turcia, de cum văd ei activitatea turistică în condiţiile vaccinări. Am avut un summit pe domeniul turismului, am cerut sprijinul autorităţilor locale, dar nu ne-au răspuns la invitaţie, ci doar secretarul de stat responsabil cu turismul, Paul Ene, a fost prezent“, spune Iuliana Tasie.
Pandemia a avut un impact puternic asupra turismului local, care nu a putut funcţiona la capacităţi maxime. Totodată, numărul turiştilor străini veniţi în România în 2020 a fost unul considerabil mai mic faţă de anul anterior. În 2020, numărul străinilor veniţi în România a fost de 453.000, faţă de 2,6 milioane în 2019. De asemenea, Iuliana Tasie spune că este nevoie de un format clar în ceea ce priveşte funcţionarea turismului, care să ţină cont atât de incidenţa cazurilor de COVID-19, dar şi de procentul populaţiei vaccinate, dar deşi există soluţii este nevoie şi de implicarea şi sprijinul autorităţilor.
„Următoarele priorităţi este să găsim un mesaj coerent al României ca şi destinaţie pentru turiştii străini faţă de condiţiile în care ei vor putea călători la noi. În turismul balnear ne interesează pentru că sunt mulţi oameni care vor să îşi facă tratamentul în România, unde este şi cazul hotelului pe care îl reprezent. Acum îşi fac oamenii rezervări şi ne întreabă cum pot face acest lucru, care sunt condiţiile, am turişti din Franţa care m-au întrebat dacă pot să le organizez aici şi testarea ca să evite carantinarea. Soluţii există, dar dacă nu ne batem capul, nu le promovăm, atunci nu vom avea nici turişti“, precizează Iuliana Tasie.
Iuliana Tasie spune că una dintre reuşitele sectorului balnear a fost includerea sa în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
„Noi am venit cu solicitări să ne aloce mai mulţi bani în PNRR pentru că mai sunt şi alţii, suma nu este foarte mare faţă de ceea ce ne-am dorit. În balnear, dorinţa cea mai mare a fost să apărem în această listă, cine apare în această listă este inclus în principalele obiective pentru următorii 6-7 ani la nivel european“, adaugă ea.
În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, turismul are alocată o sumă de 400 mil. euro, iar reprezentanţii industriei au propus iniţial o sumă de circa 1 mld. euro. Cu toate acestea, liniile de investiţii se referă la turismul verde, turismul balnear, Delta Dunării, cât şi turismul cultural.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro