Florin Spătaru, consilier de stat, Cancelaria prim-ministrului: Există potenţial de creştere pentru comerţul electronic, el trebuie stimulat. Creşterea preţurilor produselor cumpărate de pe platformele online din ultimii trei ani este mai mică decât creşterea inflaţiei

Autor: Ramona Cornea Postat la 02 aprilie 2024 26 afişări

Florin Spătaru, consilier de stat, Cancelaria prim-ministrului: Există potenţial de creştere pentru comerţul electronic, el trebuie stimulat. Creşterea preţurilor produselor cumpărate de pe platformele online din ultimii trei ani este mai mică decât creşterea inflaţiei

Comerţul electronic din România are potenţial de creştere, el trebuie stimulat şi de stat, crede Florin Spătaru, consilier de stat în Cancelaria prim-ministrului. În plus, el spune că preţurile produselor cumpărate de pe platformele online au crescut în ultimii trei ani mai puţin decât a crescut inflaţia. 

 

„Există potenţial de creştere pentru comerţul electronic, el trebuie stimulat. Pe de altă parte, toată legislaţia care protejează consumatorul trebuie adaptată în aşa fel încât să ţină pasul cu comerţul electronic.  Creşterea preţurilor produselor cumpărate de pe platformele online din ultimii trei ani este mai mică decât creşterea inflaţiei, ceea ce înseamnă că acest comerţ electronic poate să aducă un avantaj concret oricărui consumator, doar că acest lucru nu este întotdeauna vizibil. Relaţia dintre instituţiile publice şi acest sector trebuie intensificată. Am iniţiat un memorandum pentru a putea discuta într-un cadru interministerial acest comerţ electronic”, a spus Florin Spătaru în cadrul conferinţei ZF şi eMag eCommerce Summit. 

 

Ce a mai declarat Florin Spătaru: 

 

Cred că această creştere a comerţului electronic ţine foarte mult de schimbările culturale, de modul în care privim comerţul electronic. A existat un impuls major dat de pandemie, atunci când el a salvat comerţul şi ne-a ajutat pe toţi să trecem peste acele momente dificile. După aceea am văzut o întoarcere la comerţul tradiţional, 2022 nu a fost un an foarte bun pentru comerţul electronic. Acest comerţ electronic a fost salvat de evenimente precum Black Friday, unde vânzările au fost majore. 

 

Avem multe lucruri de recuperat când vine vorba despre digitalizare, iar comerţul electronic beneficiază de această educaţie. Poţi face o comandă online, este mult mai uşor să faci plata prin card bancar, să nu foloseşti cash şi să poţi să te dezvolţi. 

 

De la comerţul electronic ne dorim o creştere a veniturilor la buget, un cadru de reglementare şi de taxare corect astfel încât să putem să oferim o piaţă concurenţială bine reglementată şi, bineînţeles, o protecţie a consumatorilor în aşa fel încât acest nou mod de a face comerţ să ducă la o protecţie a tuturor consumatorilor. 

 

Trebuie să creştem capacitatea de a opri la vamă aceste produse – Shein, Temu, aceste produse nu ar trebui să intre pe piaţa europeană. Produsele venite din ţări terţe trebuie să respecte aceleaşi reguli precum cele venite din ţările europene. Standardul trebuie să fie acelaşi.

România nu poate fi un stat izolat, iar din perspectiva comerţului urmăm şi aici acest trend al comerţului electronic, iar raportul dintre comerţul tradiţional şi cel electronic va cunoaşte o dinamică. Din ce în ce mai mult vom cunoaşte aceste cumpărături online, viaţa noastră se schimbă. Ne dorim foarte mult două lucruri: o reglementare foarte bună în aşa fel încât să existe acest cadru de taxare şi concurenţial pentru toţi jucătorii de pe piaţă şi ne dorim din ce în ce mai multe produse româneşti în acest comerţ electronic. 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
comert,
cumparare,
inflatie,
online

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.