Ford, General Motors şi Fiat Chrysler au obţinut note scăzute într-un sondaj în rândul furnizorilor
Ford Motor, General Motors şi Fiat Chrysler Automobiles au pierdut anul trecut profituri operaţionale de până la 144 de dolari pentru fiecare vehicul produs anul trecut, din cauza relaţiilor tensionate cu furnizorii de componente, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă Planning Perspectives.
Cei trei mari producători auto americani din Detroit au obţinut printre cele mai scăzute scoruri într-un sondaj realizat anual de Planning Perspectives în rândul a 435 de furnizori, relatează MarketWatch.
Cercetarea scoate în evidenţă cum relaţiile tensionate cu furnizorii pot avea un impact financiar asupra unui producător auto, părţile încercând să reducă cheltuielile operaţiunilor dar să asigure şi cele mai moderne tehnologii, pentru creşterea competitivităţii.
Furnizorii în mod tradiţional oferă cele mai recente tehnologii producătorilor auto cu care au cele mai bune relaţii de colaborare.
"Credem că managerii de la vârful producătorilor auto fac tot posibilul să îmbunătăţească relaţiile cu furnizorii, dar această politică nu ajunge în cadrul organizaţiilor până la cei care fac achiziţiile. Trebuie să fie motivaţi să îşi îmbunătăţească comportamentul faţă de furnizori", a declarat John Henke, director general al Planning Perspectives.
Fiat Chrysler Automobiles şi General Motors au obţinut 224 din 500 de puncte posibile din partea participanţilor la cercetare, ceea ce arată că au pierdut profituri operaţionale de 144 de dolari pe vehicul. În total, General Motors a pierdut 750 de milioane de dolari, iar Fiat Chrysler 661 milioane de dolari.
Nissan Motor, cu un scor de 244 de puncte, a pierdut 131 de dolari pe vehicul, iar Ford, cu 261 de puncte, 116 dolari. Ambii producători auto ar fi putut avea profituri operaţionale mai mari cu 261 de milioane de dolari, respectiv 354 de milioane de dolari dacă relaţiile cu producătorii de componente ar fi fost mai bune.
În total, cei patru producători auto analizaţi au pierdut profituri operaţionale de 2,03 miliarde de dolari.
"Mai avem multe de făcut, dat am stabilit obiective clare şi am implementat instrumente pentru atingerea reciprocă a obiectivelor, cu furnizorii parteneri", a declarat directorul de achiziţii al GM, Steve Kiefer.
La Fiat Chrysler, directorul de achiziţii Tom Finelli a spus că grupul s-a reorganizat recent pentru a se concentra pe relaţiile cu furnizorii la nivel global.
Reprezentanţii Ford şi ai Nissan nu au fost disponibili pentru comentarii.
Toyota a obţinut un scord de 336 de puncte, iar Honda de 330 de puncte. În 2013, ambele companii au implementat măsuri de îmbunătăţire a colaborării cu producătorii de componente, din cauza punctajelor scăzute obţinut în acest sondaj.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro