Ghidul luxului pe bursă: parfum Paco Rabanne, şampanie Moet Hennessy şi maşini Porsche
Compania spaniolă de beauty Puig, care deţine de asemenea casele de fashion Carolina Herrera, Paco Rabanne şi Nina Ricci, a devenit ultimul nume din industria luxului şi a modei care s-a listat pe bursă.
Compania spaniolă de beauty Puig, care deţine de asemenea casele de fashion Carolina Herrera, Paco Rabanne şi Nina Ricci, a devenit ultimul nume din industria luxului şi a modei care s-a listat pe bursă.
Oferta de 3 miliarde de euro a Puig le-a devansat pe cea a companiei elveţiene de produse de îngrijire a pielii Galderma Group din Zürich şi cea a CVC Capital Partners din Amsterdam, devenind cel mai mare IPO global din acest an, potrivit datelor Dealogic citate de The Wall Street Journal.
IPO-ul a fost de asemenea cel mai mare din Spania de la listarea în 2015 a operatorului aeroportuar Aena.
Familia Puig va păstra o participaţie majoritară în cadrul companiei şi vasta majoritate a puterii de vot după IPO.
Compania comercializează parfumuri, produse de makeup şi de îngrijirea a pielii, fashion. Segmentul de parfumuri şi fashion generează cea mai mare parte a veniturilor companiei.
Puig a realizat câteva achiziţii majore în ultimii ani pentru a-şi extinde portofoliul, iar parfumurile premium reprezintă o categorie care a înregistrat o creştere foarte solidă în ultimii ani, remarcă Dan Su, analist la Morningstar.
Compania intenţionează să utilizeze suma atrasă prin IPO pentru a refinanţa achiziţia unor participaţii suplimentare în cadrul Byredo din Suedia şi Charlotte Tilbury din UK şi pentru finanţarea unor viitoare investiţii strategice.
„Într-o vreme în care consumatorii devin mai selectivi cu privire la cheltuieli şi s-ar putea abţine de la unele achiziţii de lux, şansele sunt probabil mai reduse ca aceştia să se gândească la a cheltui mai puţin pe parfumuri, în viitorul apropiat cel puţin“, arată analistul de la Morningstar.
Puig nu este puternică doar în Europa, ci câştigă teren şi în America de Nord şi Asia-Pacific, pieţe foarte importante pentru beauty.
Listarea grupului, care se autocataloghează drept un jucător de lux „accesibil“, survine într-o perioadă complexă pentru industria globală a luxului, unde creşterea încetineşte de la boomul pe mai mulţi ani înregistrat în pandemie, notează Financial Times. Veniturile pe primul trimestru al acestui an au evidenţiat o divergenţă pronunţată a performanţelor grupurilor de lux de top.
Listarea nu reprezintă ceva excepţional pentru grupurile din lumea luxului şi a modei, ci mai degrabă o normalitate.
În 2022, constructorul auto german VW a sfidat pieţele volatile pentru a lista brandul de maşini de lux Porsche la o valorizare de 75 miliarde de euro. VW a atras 19,5 miliarde de euro prin intermediul listării pentru a finanţa eforturile de electrificare ale grupului, potrivit Reuters.
Acţiunile LVMH, cel mai mare grup de lux din lume, sunt listate pe Euronext Paris din 23 octombrie 1987. Pe lângă Louis Vuitton şi Moet Hennessy, portofoliul LVMH include Tiffany, Christian Dior, Fendi, Givenchy, Kenzo, Sephore, TAG Heuer şi altele.
Grupul şi-a văzut acţiunile scăzând recent după ce acesta nu a reuşit să încânte investitorii cu ultimele sale rezultate financiare, scrie Euronext. Rezultatele slabe au venit în contextul în care mulţi consumatori îşi restrâng achiziţiile pe fondul scumpirilor şi dobânzilor ridicate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro