Guvernul a aprobat proiectul de lege pentru modificarea Legii 24 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă
Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 24/2017 privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă a fost aprobat de Guvern, iar ASF vrea să solicite o procedură de urgentă în Parlament pentru ca măsurile propuse de prpiect să se aplice cât mai rapid.
Obiectivele avute în vedere prin această modificare a cadrului de reglementare vizează oferirea de protecţie şi de încredere investitorilor şi facilitarea accesului la capital pentru companii, ceea ce înseamnă implicit şi un impuls pentru dezvoltarea economică a României.
„Adoptarea acestui proiect de lege constituie un jalon important în procesul de consolidare şi de modernizare a legislaţiei pieţei de capital, atât de necesar pentru ca aceasta să cântărească tot mai mult în economia naţională şi să devină atractivă pentru cât mai multe categorii de investitori, dar şi de emitenţi“, a declarat domnul Alexandru Petrescu, Preşedintele ASF.
Proiectul de lege aprobat de Guvern urmează să fie transmis spre dezbatere şi aprobare Parlamentului.
„Această iniţiativă legislativă reprezintă un pas crucial pentru piaţa de capital din România şi de aceea intenţionăm să solicităm o dezbatere parlamentară în procedură de urgenţă pentru a asigura implementarea rapidă a acestor măsuri. În elaborarea proiectului de lege, la nivelul ASF, am ţinut cont de evoluţia legislaţiei relevante de la nivelul Uniunii Europene, de aspectele semnalate de piaţă, precum şi de cele identificate în activitatea de supraveghere în domeniul emitenţilor. Proiectul de lege urmăreşte transpunerea a două directive europene şi îndeplinirea unor obiective din Strategia naţională privind dezvoltarea pieţei de capital aferentă perioadei 2023-2026”, a declarat doamna Gabriela Horga, Vicepreşedintele ASF, coordonator al Sectorului Instrumentelor şi Investiţiilor Financiare din cadrul Autorităţii.
Printre cele mai importante modificări şi completări aduse legislaţiei privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă se numără:
- Simplificarea procedurilor şi reducerea perioadei de timp necesare pentru atragerea de capital:
- Termenul de exercitare a dreptului de preferinţă. Se introduc prevederi potrivit cărora, prin derogare de la prevederile generale aplicabile în materie, în cazul majorărilor de capital social al societăţilor ale căror acţiuni se tranzacţionează pe piaţa de capital, termenul minim acordat pentru exercitarea dreptului de preferinţă este diminuat de la 30 de zile la 14 zile calendaristice, dar nu mai puţin de 10 zile lucrătoare.
- Transmiterea spre publicare şi publicarea cu celeritate a unor hotărâri de către Monitorul Oficial. Se introduc prevederi care stabilesc un termen maxim în care hotărârile referitoare la modificarea caracteristicilor emisiunilor/numărului de valori mobiliare se transmit la Oficiul Registrului Comerţului (3 zile lucrătoare de la data adoptării hotărârii), respectiv un termen maxim în care aceste hotărâri se publică în Monitorul Oficial al României.
- Executarea unei hotărâri judecătoreşti de anulare sau constatare a nulităţii:
- Se introduc prevederi prin care se reglementează modul de executare a unei hotărâri judecătoreşti prin care se dispune definitiv anularea sau constatarea nulităţii unei hotărâri de aprobare a unei majorări de capital social.
- Menţinerea obligaţiei de a întocmi şi publica raportul trimestrial:
- Raportul trimestrial. A fost menţinut raportul trimestrial, mărindu-se termenul de publicare a acestuia de la 45 de zile la 60 de zile. Menţinerea raportului trimestrial a generat, pentru unitate de abordare şi asigurarea comparabilităţii informaţiilor financiare, introducerea unor dispoziţii exprese care stabilesc că dispoziţiile referitoare la conţinutul/modalitatea de întocmire a raportului semestrial se aplică corespunzător şi în cazul raportului trimestrial, fiind introdusă o excepţie de la obligativitatea publicării raportului administratorilor, care poate fi publicat opţional.
- Raportul semestrial. În cazul în care emitentul este obligat să întocmească raportări consolidate, raportul financiar semestrial va conţine doar situaţiile financiare semestriale simplificate consolidate, întocmite în conformitate cu standardele internaţionale de contabilitate aplicabile raportărilor financiare interimare, precum şi celelalte documente componente ale raportului financiar semestrial şi, opţional, şi situaţiile financiare semestriale simplificate individuale, precum şi celelalte documente componente ale raportului financiar semestrial.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro