In spatele cortinei

Postat la 06 iunie 2006 1 afişăre

Rezultatul pe care spectatorii il vad pe scena include, pe langa eforturile regizorului, scenografului, dramaturgului, actorilor si a celorlalti, si un efort de afaceri: investitii in montaj, lumini, costume si onorarii. De cele mai multe ori, sumele necesare sunt acoperite din subventii.

 

COSTURI: Punerea in scena a unei piese de teatru costa intre 15.000 si 45.000 de euro.

 

SUBVENTII: Banii de la stat variaza ca pondere in veniturile unui teatru de stat, putand reprezenta de la 30% pana la 95% din acestea (de exemplu, din bugetul de 4 miliarde ROL al Teatrului de Comedie pe anul trecut, 90% au venit din subventii).

 

BILETE: Veniturile din vanzarea spectacolelor reprezinta, in general, 15-20% din venituri.

 

ALTELE: Din inchirierea salilor, uneori cu tot cu punerea unei piese in scena pentru un anumit public, teatrele mai atrag sume adiacente, care reprezinta de obicei  "o suma cu o singura cifra" din venituri.

 

SPONSORIZARI: Companii precum QAB (care produce printre altele sucurile Prigat), importatorii Ford si Mercedes Benz, dar si fundatii sau ambasade sponsorizeaza anumite piese de teatru, institutia in sine sau anumite evenimente.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
In spatele cortinei
/actualitate/in-spatele-cortinei-1006079
1006079
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.