In spatele cortinei
Rezultatul pe care spectatorii il vad pe scena include, pe langa eforturile regizorului, scenografului, dramaturgului, actorilor si a celorlalti, si un efort de afaceri: investitii in montaj, lumini, costume si onorarii. De cele mai multe ori, sumele necesare sunt acoperite din subventii.
COSTURI: Punerea in scena a unei piese de teatru costa intre 15.000 si 45.000 de euro.
SUBVENTII: Banii de la stat variaza ca pondere in veniturile unui teatru de stat, putand reprezenta de la 30% pana la 95% din acestea (de exemplu, din bugetul de 4 miliarde ROL al Teatrului de Comedie pe anul trecut, 90% au venit din subventii).
BILETE: Veniturile din vanzarea spectacolelor reprezinta, in general, 15-20% din venituri.
ALTELE: Din inchirierea salilor, uneori cu tot cu punerea unei piese in scena pentru un anumit public, teatrele mai atrag sume adiacente, care reprezinta de obicei "o suma cu o singura cifra" din venituri.
SPONSORIZARI: Companii precum QAB (care produce printre altele sucurile Prigat), importatorii Ford si Mercedes Benz, dar si fundatii sau ambasade sponsorizeaza anumite piese de teatru, institutia in sine sau anumite evenimente.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro