Industria auto locală a atras investiţii greenfield de peste 1,1 mld. euro în ultimul deceniu. Ungaria sau Polonia au atras câte o investiţie de 1 mld. euro fiecare
Sectorul auto trece prin cea mai puternică transformare a sa din ultima sută de ani, transformare prin care va renunţa la motorul cu ardere internă în favoarea celui electric şi implicit va modifica întreaga structură de furnizori de componente.
♦ România a strâns aceeaşi sumă din 28 de proiecte greenfield.
Sectorul auto trece prin cea mai puternică transformare a sa din ultima sută de ani, transformare prin care va renunţa la motorul cu ardere internă în favoarea celui electric şi implicit va modifica întreaga structură de furnizori de componente.
Deşi sectorul auto reprezintă aproape 15% din Produsul Intern Brut şi o treime din exporturi, cu un business cumulat de 20 mld. euro în 2020, respectiv 25 mld. euro în 2019, acesta nu a atras în ultimul deceniu nicio investiţie nouă de peste un miliard de euro cum au făcut Ungaria sau Polonia. Singura mare investiţie atrasă a fost cea a Daimler în 2013 de 300 mil. euro la Sebeş în producţia de transmisii, însă în condiţiile în care producătorul german deja producea în România alte cutii de viteze.
Uzina Ford de la Craiova a fost un adevărat magnet pentru noi furnizori la începutul deceniului trecut, aceştia venind fie direct pe platforma industrială, fie în proximitatea acesteia sau cel mult la jumătatea distanţei dintre uzinele Ford şi Dacia.
„România a atras investiţii în auto în primul rând, prin proximitatea faţă de marile centre de asamblare din centrul Europei“, a spus Alexandru David - head of research în cadrul companiei de consultanţă JLL România.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro