Inginerul Apple care a renunţat la jobul din Silicon Valley pentru a deschide un business cu sos de peşte
Un fost inginer al Apple a lăsat biroul din Silicon Valley şi a pornit o afacere cu sos de peşte tradiţional vietnamez, care s-a transformat într-o senzaţie culinară la nivel global.
Potrivit Bloomberg, Cuong Pham a crescut în Vietnam, însă familia sa a reuşit să fugă din ţară în 1975, în timpul războiului, cu o barcă de pescari, expunându-se pericolelor mării controlate de corăbiile piraţilor. Pham a ajuns în SUA la vârsta de 21 de ani, şi nu ştia nici măcar limba engleză, dar s-a mobilizat ăentru a începe o nouă viaţă. Timp de 25 de ani a lucrat în Silicon Valley ca arhtect pe sistemele Apple, apoi a plecat să lucreze în cadrul companiei Oracle.
În 2005, când a mers în vizită în Phu Quoc, a fost nemulţumit să vadă insula invadată de producători care preparau sosuri cu aditivi, conservanţi şi substanţe de ameliorare a aromelor, în locul produselor originale.
Aşa i-a venit ideea de a porni businessul cu sos de peşte. În urma încercărilor repetate de a găsi o reţetă perfectă de sos, ca cel pe care mama sa îl gătea acasă, în copilărie, Pham a creat sosul Red Boat. Potrivit lui, Red Boat are cel mai ridicat nivel de proteine naturale — 4 grame/ într-o singură lingură, mai mult decât oricare alt sos de peşte vândur în SUA.
Pham a vândut prima sticlă de sos în timp ce călătorea de-a lungul statului California pentru a convinge restaurantele cu specific asiatic să îi cumpere produsul. Cu toate că s-a lovit de refuzuri în 90% din cazuri, în special datorită preţului ridicat al brandului, însă aroma unică a sosului Red Boat, care le amintea de ţara natală, i-a convins pe proprietarii restaurantelor să îl cumpere.
Compania produce anual 600.000 – 700.000 de litri de sos, un procent important din piaţa globală de profil care, conform estimărilor Euromonitor International, va ajunge la peste 1 miliard în 2019, în top aflându-se de companiile Mason Group Corp. din Vietnam şi Tang Sang Hah Co. din Thailanda.
Planurile lui Pham sunt de a dubla producţia anul următor. Compania sa a înregistrat, încă din 2011, o creştere anuală a producţiei de 40%. Anul acesta, businessul şi-a extins activitatea şi pe piaţa europeană, iar anul următor urmează intrarea pe piaţa din Orientul Mijlociu. În prezent, produsele companiei sunt vândute în SUA în lanţuri de retail ca Dean & Deluca Inc., Whole Foods Market Inc., Trader Joe’s Co. and, sau Costco Wholesale Corp.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro