Inginerul Apple care a renunţat la jobul din Silicon Valley pentru a deschide un business cu sos de peşte

Autor: Andra Stroe Postat la 19 decembrie 2018 107 afişări

Un fost inginer al Apple a lăsat biroul din Silicon Valley şi a pornit o afacere cu sos de peşte tradiţional vietnamez, care s-a transformat într-o senzaţie culinară la nivel global.

Inginerul Apple care a renunţat la jobul din Silicon Valley pentru a deschide un business cu sos de peşte

Potrivit Bloomberg, Cuong Pham a crescut în Vietnam, însă familia sa a reuşit să fugă din ţară în 1975, în timpul războiului, cu o barcă de pescari, expunându-se pericolelor mării controlate de corăbiile piraţilor. Pham a ajuns în SUA la vârsta de 21 de ani, şi nu ştia nici măcar limba engleză, dar s-a mobilizat ăentru a începe o nouă viaţă. Timp de 25 de ani a lucrat în Silicon Valley ca arhtect pe sistemele Apple, apoi a plecat să lucreze în cadrul companiei Oracle.

În 2005, când a mers în vizită în Phu Quoc, a fost nemulţumit să vadă insula invadată de producători care preparau sosuri cu aditivi, conservanţi şi substanţe de ameliorare a aromelor, în locul produselor originale.

Aşa i-a venit ideea de a porni businessul cu sos de peşte. În urma încercărilor repetate de a găsi o reţetă perfectă de sos, ca cel pe care mama sa îl gătea acasă, în copilărie, Pham a creat sosul Red Boat. Potrivit lui, Red Boat are cel mai ridicat nivel de proteine naturale — 4 grame/ într-o singură lingură, mai mult decât oricare alt sos de peşte vândur în SUA.

Pham a vândut prima sticlă de sos în timp ce călătorea de-a lungul statului California pentru a convinge restaurantele cu specific asiatic să îi cumpere produsul. Cu toate că s-a lovit de refuzuri în 90% din cazuri, în special datorită preţului ridicat al brandului, însă aroma unică a sosului Red Boat, care le amintea de ţara natală, i-a convins pe proprietarii restaurantelor să îl cumpere.

Compania produce anual 600.000 – 700.000 de litri de sos, un procent important din piaţa globală de profil care, conform estimărilor Euromonitor International, va ajunge la peste 1 miliard în 2019, în top aflându-se de companiile Mason Group Corp. din Vietnam şi Tang Sang Hah Co. din Thailanda.

Planurile lui Pham sunt de a dubla producţia anul următor. Compania sa a înregistrat, încă din 2011, o creştere anuală a producţiei de 40%. Anul acesta, businessul şi-a extins activitatea şi pe piaţa europeană, iar anul următor urmează intrarea pe piaţa din Orientul Mijlociu. În prezent, produsele companiei sunt vândute în SUA în lanţuri de retail ca Dean & Deluca Inc., Whole Foods Market Inc., Trader Joe’s Co. and,  sau  Costco Wholesale Corp.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
apple,
afaceri,
transformare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.