Invazia maşinilor în SUA: Producătorii auto se grăbesc să trimită vehicule şi componente pe teritoriu american înainte de noile tarife impuse de Trump, care ameninţă să dea peste cap total industria auto
Producătorii internaţionali de automobile se grăbesc să trimită vehicule şi componente esenţiale în SUA pentru a se anticipa următorului val de tarife impuse de preşedintele Donald Trump, care ameninţă să dea peste cap lanţurile de aprovizionare din industria auto, scrie FT.
Ca răspuns la solicitările producătorilor auto, navele de transport auto au fost trimise către Asia şi Europa, cu planuri de a transporta în SUA „mii” de vehicule în plus faţă de normal, potrivit unor oficiali din industrie.
Lasse Kristoffersen, directorul general al Wallenius Wilhelmsen – una dintre cele mai importante companii de transport auto – a declarat pentru Financial Times că „există un volum mai mare din Asia decât putem prelua de la clienţii noştri”.
Compania a adăugat capacitate suplimentară pentru a răspunde cererii, a spus el, adăugând că această creştere ar fi fost şi mai mare dacă industria nu s-ar confrunta cu un deficit de nave specializate în transportul de automobile.
Trump a anunţat că tarife „reciprocate” pentru partenerii comerciali ai SUA vor intra în vigoare pe 2 aprilie – aceeaşi zi în care expiră perioada de graţie de 30 de zile privind impunerea unui tarif de 25% asupra importurilor din Mexic şi Canada.
Producătorii sud-coreeni Hyundai şi Kia se numără printre cei care încearcă să trimită mai multe vehicule în SUA înainte de termenul limită pentru noile tarife, potrivit unui alt executiv din domeniul transportului. Hyundai a refuzat să comenteze strategia sa, dar a declarat: „Ne optimizăm constant planurile de expediere pentru a ne adapta la condiţiile pieţei.”
Un oficial al unui producător german de automobile a spus că firma transportă mai multe vehicule din Europa în SUA pentru a contracara ameninţarea tarifelor.
Această mobilizare a dus la o creştere anuală de 22% a livrărilor de vehicule din UE către SUA în luna februarie, în timp ce cele din Japonia au crescut cu 14%. Livrările din Coreea de Sud către America de Nord au crescut cu 15%.
Stian Omli, vicepreşedinte senior la Esgian – o platformă care monitorizează navele de transport auto – a declarat că există o „creştere vizibilă” a numărului de nave care pleacă din Europa către SUA.
„Vedem o creştere a fluxului din Europa şi probabil că în curând vom observa una şi din Asia de Est,” a spus el, adăugând că navele trebuie să îşi finalizeze călătoria pentru a fi înregistrate oficial. „Sunt multe nave de transport auto care raportează că se îndreaptă spre SUA, ceea ce este un semnal clar al intensificării activităţii.”
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA