INVESTITII: Cum sa scoti bani din apa plata

Postat la 22 mai 2007 4 afişări

Pentru businessul La Fantana, care promite sa creasca de trei ori in urmatorii 3-4 ani, cumparatorii au fost dispusi sa plateasca de peste doua ori mai mult decat vanzarile realizate in 2006.

Pentru businessul La Fantana, care promite sa creasca de trei ori in urmatorii 3-4 ani, cumparatorii au fost dispusi sa plateasca de peste doua ori mai mult decat vanzarile realizate in 2006.

 

O piata care nici macar nu a ajuns la o valoare anuala de 40 de milioane de euro a trezit atat interesul fondurilor de investitii, cat si al investitorilor strategici. In cele din urma, in lupta pentru preluarea La Fantana a castigat fondul de investitii Innova Capital, iar argumentul care a primat a fost cel al pretului oferit. Valoarea tranzactiei prin care fondul de investitii suedez Oresa Ventures a vandut 85% din actiuni "nu a fost mai mica de 35 de milioane de euro", a declarat Cornel Marian, investment director la Oresa Ventures. Cofondatorul afacerii, Cristian Amza, care a cladit compania impreuna cu fondul suedez de investitii, a vandut la randul sau 7% din pachetul de actiuni pe care il detinea (de 15% in total), pentru circa 3 milioane de euro. Amza, care este director general al companiei, a declarat ca nu a dorit sa cedeze intreaga participatie in afacerea La Fantana, pentru ca profitabilitatea companiei este in crestere. Anul trecut, marja de profit s-a plasat la 9%, la o cifra de afaceri de aproape 16 milioane de euro.

 

Cu o mai mare dare de mana decat ceilalti pretendenti la pachetul majoritar de actiuni, Innova a cumparat compania ce detine pozitia dominanta pe piata de ape imbuteliate in sistem watercooler (sistem de racire-incalzire a apei) in Romania si Serbia. Acesta va fi insa doar punctul de plecare, pentru ca Innova planuieste sa extinda La Fantana si pe alte piete din regiune, precum Ucraina, Ungaria sau Bulgaria, "atat organic cat si prin achizitii", potrivit lui Krzysztof Krawczyk, partener responsabil pentru tranzactia realizata de Innova Capital. Preluarea La Fantana nu este primul pas al fondului pe piata romaneasca, Innova detinand anterior o participatie la operatorul de telefonie mobila Dialog (in prezent Orange).

 

Pentru anul in curs, vanzarile previzionate ale companiei se plaseaza la 18 milioane de euro, fata de 15 milioane de euro in 2006 (13 mil. euro in Romania si 3 mil. euro in Serbia). Rata anuala de crestere a companiei a fost de 75%, La Fantana avand instalate acum peste 45.000 de watercoolere la peste 20.000 de clienti corporatisti in Romania si Serbia. Pe piata romaneasca a apelor imbuteliate in watercoolere sunt prezenti si Cumpana, companie cu capital integral romanesc, si Aqua Regis (imbuteliatorul apei Sapte Izvoare) care a incheiat recent un parteneriat cu Perla Harghitei, pentru distributia produsului Cristalina (apa minerala decarbogazificata partial in watercooler).

 

Dupa ce in 2006 piata de apa imbuteliata in watercooler a inregistrat un ritm de crestere de 25%, companiile estimeaza ca in 2007 evolutia vanzarilor se va mentine pe aceeasi panta. Pana una - alta, pe acest segment nu sunt prezente marile companii de pe piata apelor minerale, al caror interes ar putea sa creasca insa suficient daca Innova ar extinde suficient afacerea La Fantana. Pentru ca reteta dupa care functioneaza un fond de investitii este sa preia fraiele unei afaceri, sa-i creasca dimensiunile si profitabilitatea si apoi sa realizeze un exit cu un castig cat mai mare.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/investitii-cum-sa-scoti-bani-din-apa-plata-1009196
1009196
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.